Společnost DPD, součást největší sítě balíkové přepravy v Evropě, rozšiřuje svoji stávající síť samoobslužných boxů a nově doručuje do více než 1000 AlzaBoxů. Zákazníci je najdou po celém Česku a mohou si zde vyzvedávat balíčky z e-shopů. Proces doručení, který funguje u stávajících DPD boxů, se nijak nemění a většina je otevřena 24 hodin denně. Boxy jsou součástí sítě DPD Pickup, která tak naroste na více než 2500 výdejních míst a samoobslužných boxů.
DPD jako první balíkový přepravce na trhu otevřela již loni pilotních 12 samoobslužných boxů, které umí zásilky nejen vydávat, ale také přijímat, což zákazníci rádi využívají například k vracení zboží zpět do e-shopu. AlzaBoxy tuto možnost odeslání zásilky zatím nenabízejí, ale obě firmy na ní usilovně pracují a měla by být brzy také dostupná. Většina zásilek, která se objeví v samoobslužných boxech, jsou v tuto chvíli zásilky z e-shopů.
Doručení do AlzaBoxu probíhá stejně jednoduše jako u samoobslužných DPD boxů – zákazník si vybere zboží na e-shopu, zaplatí a v nabídce výdejních míst vybere příslušný box. Před doručením balíčku obdrží kód, který zadá přímo do boxu před vyzvednutím.
„Vysoká obliba výdejních míst – tedy i samoobslužných boxů, je český fenomén. Podle našeho nejnovějšího průzkumu E-shopper Barometer jsme dokonce v porovnání se zbytkem Evropy ve využívání výdejních míst na druhém místě hned za Francií. Protože tento trend během pandemie ještě výrazně posílil, chtěli jsme našim zákazníkům nabídnout co nejširší síť a spolupráci s Alzou proto velmi vítáme, a to dokonce nejen v České republice,“ vysvětluje Miloš Malaník, generální ředitel DPD.
Mezinárodní přesah spolupráce dokládá fakt, že DPD v květnu obdobným způsobem rozšířila síť samoobslužných boxů, do kterých doručuje, i na Slovensku. A to o více než 500 AlzaBoxů.
„Velice nás těší, že po pilotním testování se společnost DPD začátkem května na Slovensku a nyní i v České republice napojila na celou síť AlzaBoxů a stala se naším dalším významným externím partnerem. Věříme, že tato forma spolupráce je budoucností v doručování, kdy kapacitu jednoho boxu naplno využije více dodavatelů,“ říká Jan Moudřík, ředitel expanze a facility Alza.cz a doplňuje: „Už nyní balíčky třetích stran v počtu tisíců kusů denně tvoří významný podíl na celkovém objemu zásilek doručovaných přes AlzaBoxy. Dvě třetiny doručených balíčků jsou stále zásilky z e-shopu Alza.cz, ale touto rychlostí se poměr v dohledné době výrazně změní.“
Aktuálně zásilky třetích stran tvoří až 30 procent doručených balíčků v této síti. AlzaBoxy v České republice, na Slovensku a v Maďarsku však disponují měsíční doručovací kapacitou až 5,5 milionů balíčků, tento počet navíc neustále narůstá. Dle průzkumu mezi zákazníky e-shopu dvě třetiny dotazovaných považují AlzaBox za nejoblíbenější způsob dopravy, a to zejména díky časové flexibilitě, jednoduchosti a rychlosti dodání. V oblastech Praha-východ, Nymburk, Karviná, Teplice, Sokolov, Kutná Hora, Rokycany a Beroun je o tento typ doručení enormní zájem, do boxů zde míří více než 70 procent zásilek.
„Potvrzuje se tím náš předpoklad, že výdejní boxy představují díky své pohodlnosti a časové flexibilitě, kterou zákazníkům umožňují, ideálním řešením logistiky,“ dodává Moudřík. „Jejich popularita mezi zákazníky neustále roste, stejně tak jako mezi dopravci, kteří tak rozšiřují možnosti doručení pro své zákazníky,“ uzavírá.
Jako první nabídla Alza volnou kapacitu výdejních schránek na začátku pandemie koronaviru logistické společnosti Zásilkovna. K dalším partnerům napojeným na síť AlzaBoxů patří společnosti Rohlík.cz nebo Slovak Parcel Service.