Šanghajský přístav od června obnovil provoz v podstatě na běžnou úroveň. Kamionová doprava a dostupnost skladů zaznamenala také zlepšení, nicméně stále nedosahují potřebných kapacit. Jak uvádí generální konzulát ČR v Šanghaji, obnovení výroby po uzávěře a přeprava zpožděného zboží bude vyžadovat dodatečné kapacity, což může krátkodobě vést k dalším zdržením, případně i růstu cen přeprav.

Šanghajský přístav několik týdnů kvůli rozšíření onemocněn covid-19 fungoval ve velmi omezeném režimu. „Nebylo tam možné provádět v podstatě jakékoliv logistické operace, například vyzvedávat a doručovat zásilky, byly uzavřeny i sklady,“ říká Jan Bláha, ředitel přeprav společnosti PST CLC. Dodal, že lockdown v oblasti Šanghaje začal 12. března a rozvolnění restrikcí startovalo 6. června, což se zásadním způsobem projevilo v dodavatelsko-odběratelském řetězci.

Související

Nešlo o první oblast, která byla v Číně zcela uzavřena, nicméně zatímco dřívější omezení byla krátkodobá, oblast Šanghaje zaznamenala dlouhodobý lockdown.

„Ze Šanghaje jsme pravidelně vypravovali sběrné kontejnery, což v době lockdownu nebylo možné. Zákazníkům kvůli tomu chyběl materiál, polotovary a podobně. Klienti se na nás obraceli s požadavky na to, abychom našli alternativní cesty, jak zboží dostat do České republiky. Část přeprav byla tedy realizována přes přístav Ningbo. Zpočátku jsme naráželi na restrikce u řidičů při přechodech do určitých oblastí, kdy následovaly jejich karantény,“ uvedl Jan Bláha. Doplňuje, že další alternativou byla přeprava po železnici. To vše mělo vliv na zdržení zásilek.

Jan Bláha, ředitel přeprav společnosti PST CLC
Jan Bláha, ředitel přeprav společnosti PST CLC
Foto: PST CLC

S cílem urychlit restart ekonomiky a podpořit společnosti, které uzávěra zasáhla, vydala vláda města Šanghaj různá opatření. Některá z nich jsou popsána na stránkách Generálního konzulátu Českíé republiky v Šanghaji po kliknutí ZDE.

Související