Šanghajský přístav od června obnovil provoz v podstatě na běžnou úroveň. Kamionová doprava a dostupnost skladů zaznamenala také zlepšení, nicméně stále nedosahují potřebných kapacit. Jak uvádí generální konzulát ČR v Šanghaji, obnovení výroby po uzávěře a přeprava zpožděného zboží bude vyžadovat dodatečné kapacity, což může krátkodobě vést k dalším zdržením, případně i růstu cen přeprav.
Šanghajský přístav několik týdnů kvůli rozšíření onemocněn covid-19 fungoval ve velmi omezeném režimu. „Nebylo tam možné provádět v podstatě jakékoliv logistické operace, například vyzvedávat a doručovat zásilky, byly uzavřeny i sklady,“ říká Jan Bláha, ředitel přeprav společnosti PST CLC. Dodal, že lockdown v oblasti Šanghaje začal 12. března a rozvolnění restrikcí startovalo 6. června, což se zásadním způsobem projevilo v dodavatelsko-odběratelském řetězci.
Nešlo o první oblast, která byla v Číně zcela uzavřena, nicméně zatímco dřívější omezení byla krátkodobá, oblast Šanghaje zaznamenala dlouhodobý lockdown.
„Ze Šanghaje jsme pravidelně vypravovali sběrné kontejnery, což v době lockdownu nebylo možné. Zákazníkům kvůli tomu chyběl materiál, polotovary a podobně. Klienti se na nás obraceli s požadavky na to, abychom našli alternativní cesty, jak zboží dostat do České republiky. Část přeprav byla tedy realizována přes přístav Ningbo. Zpočátku jsme naráželi na restrikce u řidičů při přechodech do určitých oblastí, kdy následovaly jejich karantény,“ uvedl Jan Bláha. Doplňuje, že další alternativou byla přeprava po železnici. To vše mělo vliv na zdržení zásilek.
S cílem urychlit restart ekonomiky a podpořit společnosti, které uzávěra zasáhla, vydala vláda města Šanghaj různá opatření. Některá z nich jsou popsána na stránkách Generálního konzulátu Českíé republiky v Šanghaji po kliknutí ZDE.