Vysokozdvižné elektrické vozíky Linde E100 až E180 nabízejí nosnosti 10, 12, 14, 15, 16 nebo až 18 tun a různá nominální těžiště nákladu. Představují zvláště zajímavou variantu pro firmy působící v dřevařském, ocelářském a kamenickém průmyslu a též v nápojovém průmyslu. Mezi jedny z prvních zákazníků patří také významná nábytkářská firma.

„Nulové emise, tichý provoz, vysoká obslužnost, flexibilita při používání a přesné a agilní jízdní vlastnosti – tyto přednosti jednoznačně hovoří ve prospěch použití elektrického pohonu i u těžkých vozíků,“ říká Christopher Reis, produktový manažer z oddělení heavy trucks. „S elektrickým vysokozdvižným vozíkem pro těžký provoz získají naši zákazníci pracovní nástroj, který se vyplatí jak pro lehké nasazení, tak pro nepřetržité používání 24/7.“

Provozovatelé mají na výběr mezi olověnými a lithium‑iontovými trakčními bateriemi. „Speciální předností však je, že mohou dokonce kdykoli změnit technologii baterie, aniž by museli měnit vozíkový hardware. Jedná se o skutečně unikátní prodejní pozici těchto vozíků, které nabízí řadu významných výhod nejen z hlediska následného využití,“ zdůrazňuje Christopher Reis.

Související

Celé portfolio s řadou energetických technologií

Speciální koncepce pohonu se čtyřmi elektromotory – dvěma pro levé a dvěma pro pravé přední kolo – poskytuje potřebnou sílu pro přepravu i velmi těžkých nákladů. To umožňuje nejvýkonnějšímu modelu Linde E180/900 s nosností 18 tun a těžištěm nákladu 900 milimetrů dosáhnout rychlosti jízdy až 20 km/h během pouhých 10 sekund i při plném zatížení.

Elektrifikace největší řady vysokozdvižných vozíků Linde znamená, že celé portfolio protizátěžových vozíků Linde MH v rozsahu nosnosti od 1,4 do 18 tun je nyní k dispozici s nejběžnějšími typy energetických technologií. Specialisté na intralogistiku z oddělení obchodu jsou tak schopni nabídnout svým zákazníkům možnost výběru vhodného pohonu pro konkrétní aplikaci, a to i v té nejvyšší třídě užitečného zatížení.

Výrobce zúročil své zkušenosti

Vývoji velkých elektrických vysokozdvižných vozíků Linde napomohly více než padesátileté zkušenosti s tímto konceptem pohonu. „Použití osvědčené technologie zajišťuje vysokou provozní spolehlivost – což je zvláště důležitá vlastnost pro naše zákazníky,“ zdůrazňuje Christopher Reis. Konstrukce nové řady těžkých vysokozdvižných vozíků je založena na menší osmitunové řadě s využitím zdvojeného pohonu, zdvojené hydrauliky zdvihu, použitím dvou trakčních baterií najednou a zvětšenými čerpadly.

Oddělená konstrukce kabiny s pružným uložením je také vypůjčena z menších vysokozdvižných vozíků, ale byla výrazně vylepšena, pokud jde o výhled do všech stran: panoramatická střecha z pancéřového skla a velké skleněné plochy v kabinových dveřích, v předním a zadním okně v kombinaci se speciálně tvarovaným protizávažím vzadu poskytují řidiči nejlepší možný výhled, a tím i velkou bezpečnost při provozu. Sedačka řidiče je volitelně otočná o 17 stupňů vpravo a nabízí integrovanou loketní opěrku, což poskytuje úlevu při couvání. Oranžový bezpečnostní pás s funkcí sledování zapnutí spony pásu pomáhá s dodržováním legislativní povinnosti pro řidiče používat bezpečnostní pás. Aby bylo možné přizpůsobit energetický systém vozíku různým aplikačním požadavkům zákazníků, jsou k dispozici různé kapacity a technologie baterií a výkony nabíječek.

Související