Přestože e-commerce v Česku i ve světě zažívá kvůli všeobecnému zdražování horší chvíle, online tržiště neboli marketplaces rostou. A to meziročně o šest procent rychleji než samotná e-commerce. Tento trend potvrzují i aktuální data společnosti Mailstep, která e-shopům pomáhá s fulfillmentem – tedy s veškerými službami týkajícími se balení zboží, nebo logistiky.
„Vidíme, že online tržiště jsou pro e-shopy čím dál důležitější. A díky platformě BaseLinker můžeme nyní našim zákazníkům nově pomoci s logistikou až pro 75 nových online tržišť po celé Evropě. Mohou tak snáze expandovat, a veškerý proces přes přepravu až po případné vracení zboží za ně vyřešíme i za hranicemi České republiky,“ vysvětluje Libor Hudeček, CEO společnosti Mailstep.
Podle Radka Kloudy, CEO společnosti BaseLinker pro Česko a Slovensko se bariéry vstupu a podmínky pro zalistování na marketplacech obecně zmírňují. E-shopy se proto častěji rozhodují prodávat mimo Českou republiku. Klienti objevují hlavně západní Evropu a Ameriku, dále pak region střední a východní Evropy, mimo jiné i díky schopnosti doručovat zboží klidně už následující den a lepší dostupnosti fulfillmentových služeb jakou je Mailstep.
„Dnes jsou navíc velmi rychlé, jednoduché a levné způsoby, jak e-shopy napojit na marketplaces, a navíc jim vyřešit kompletní zalistování a překlady produktů, objednávky, sklady, fakturaci nebo outsourcovat celou logistiku. Propojení BaseLinkeru s Mailstepem proto vnímám jako obrovskou přidanou hodnotu pro naše expandující klienty,“ dodává Klouda.
Lidé si už zvykli na komfort
Oblast fulfillmentu získává vzhledem k dlouhodobému boomu e-commerce na důležitosti, a nic na tom nemění ani současné ochlazení trhu. Menším internetovým prodejcům pomůže fulfillment vyřešit veškeré logistické služby a samotný majitel nebo provozovatel e-shopu se může soustředit na ostatní aktivity související s podnikáním.
„Velký rozmach e-commerce nastavil i novou laťku spotřebitelských očekávání, kdy už jsme zvyklí na dodání do druhého dne. Záruka rychlé přepravy velkých hráčů vytvořila precedens pro zbytek odvětví, ale zdaleka ne každý s nimi může udržet krok. Mnoho menších obchodníků tak přirozeně hledá způsoby, jak odbourat časově náročné úkony, jako je logistika,“ říká Libor Hudeček.
Čím dál více e-shopů, a to i těch nejmenších, proto využívá služeb fulfillmentu, jehož vliv na samotný byznys kolem e-commerce rok od roku roste. To dokládá i úspěch českého Mailstepu, který očekává, že loňské půlmiliardové tržby letos zvýší o desítky procent.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika

Logistika č. 1/2025





