Vybudovat flotilu elektrických vozidel s palivovými články poháněnými vodíkem je cílem poskytovatelem logistických služeb DB Schenker. Společnost to potvrdila při návštěvě areálu výrobce nákladních vozidel na vodíkový pohon Hyzon. První vozidlo by měla získat do konce roku, a to díky spolupráci s leasingovým startupem hylane, který je součástí společnosti DEVK a specializuje se na poskytování komplexních vodíkových řešení v logistickém sektoru.

Význam vodíku pro transformaci dopravního sektoru si DEVK/hylane a DB Schenker začaly uvědomovat již před dvěma lety, kdy spojily své síly. „Cílem spolupráce je kromě 360stupňového konceptu pronájmu vozidel Hyzon také vývoj kombinace nákladního automobilu a návěsu s výměnnou nástavbou, která bude přepravovat náš standardní typ výměnné nástavby o délce 7820 mm. To je novinka na trhu, která nám umožní dekarbonizaci bez ztráty efektivity naší pozemní dopravní sítě,“ dodává Wolfgang Janda, executive vice president a head of network & linehaul management společnosti DB Schenker.

Související

„Testování vozidel na vodíkový pohon pro linkovou přepravu je významným krokem v naší cestě k uhlíkově neutrální silniční dopravě,“ říká Helmut Schweighofer, CEO DB Schenker pro Evropu.

Nákladní vozidla poháněná vodíkovými palivovými články mají v porovnání s vozidly poháněnými bateriemi několik výhod, a to především v dálkové přepravě. Maximálně užitečné zatížení je vyšší, dojezd delší a proces tankování srovnatelný s dieselovými modely.

„Jsme hrdí na to, že můžeme podpořit průkopnickou práci společnosti DB Schenker pomocí našich nákladních vozů. Partnerství s DB Schenker dokazuje, že hylane splňuje vysoké standardy, které přední společnosti vyžadují pro udržitelnou dopravu,“ dodává Sara Schiffer, CEO společnosti hylane, s tím, že na rozvoji využití vodíkových nákladních vozidel v Evropě budou spolupracovat i nadále.

DB Schenker plánuje začátkem roku 2023 zahájit provozní testy na několika tratích u několika vybraných klientů. Od třetího kvartálu roku 2023 má v úmyslu rozšířit a komercializovat provoz, přičemž bude záviset na faktorech, jako je vodíková infrastruktura a přijetí na trhu. Společnost DB Schenker společně se svými dopravci usiluje o uhlíkovou neutralitu do roku 2040. Využívání zeleného vodíku, tedy vodíku vyráběného z obnovitelných zdrojů energie, je základním prvkem strategie dekarbonizace společnosti.

Související