Logistický provider Dachser uvede příští rok na silnice v německém Magdeburgu 27tunové nákladní vozidlo Hyundai Xcient. Toto bezemisní vozidlo bude používáno pro regionální distribuci i pro pravidelné noční přepravy do Berlína. Další nákladní vozidlo na vodíkové palivové články – 19tunový Enginius Bluepower – začne realizovat dodávky pro Dachser do centra Hamburku v polovině roku 2023.

V Magdeburgu naplánoval Dachser zahájení provozu kamionu Hyundai Xcient na vodíkové palivové články na začátek roku 2023. Vozidlo, které má celkovou povolenou hmotnost 27 tun a nabízí kapacitu 18 paletových míst, má dojezd až 400 kilometrů, takže může být použito ve dvousměnném provozu. Kamion budou řídit profesionální řidiči, kteří v letošním roce absolvují v Dachseru svoje zaškolení. Přes den bude tento FCEV kamion testovaný pro regionální rozvozy v okolí Magdeburgu, v noci bude nasazen do systémových přeprav a bude jezdit na Dachser pobočku v Berlíně-Schönefeldu. Pro noční provoz bude toto vozidlo s nulovými emisemi vybaveno tandemovým nosičem pro výměnné nástavby. Zařízení pro tankování vodíku budou k dispozici poblíž obou poboček společnosti Dachser v Magdeburgu a Berlíně v době dodání vozidla.

Související

Smluvním partnerem tohoto projektu je společnost H2 Delivery Truck Pool GmbH & Co. KG z Magdeburgu. Tato obchodní společnost je součástí společnosti H2 Green Power & Logistics GmbH, která představila logistiku užitkových vozidel na vodíkový pohon s nákladním vozidlem Hyundai Xcient FCEV na své roadshow, během které na konci roku 2021 navštívila jedenáct německých měst.

Bezemisně v Hamburku

Od poloviny roku 2023 nasadí společnost Dachser nákladní vozidlo Bluepower 1938 FCEV od společnosti Enginus se sídlem v Brémách, která je dceřinnou společností skupiny Faun Group, a to pro dodávky do centra Hamburku. Kamion doplní koncept DACHSER Emission-Free Delivery, který se vyznačuje nulovými emisemi, a jeho spuštění je naplánováno v Hamburku již na podzim roku 2022. Bluepower 1938 má celkovou povolenou hmotnost 19 tun a přepraví ve skříňovém návěsu až 18 palet zboží. Jeho odhadovaný dojezd činí 250 kilometrů plus rezerva a je tak ideální pro dodávky do center měst. Kromě toho nabízí i vysoký potenciál rekuperace.

„V rámci studie prováděné s Kemptenskou univerzitou aplikovaných věd jsme již zjistili, že v evropské síti sběrné služby společnosti Dachser existuje pro vodíková nákladní vozidla značný potenciál,“ uvádí Stefan Hohm, Chief Development Officer a člen představenstva skupiny Dachser, a dodává, „těšíme se na uvedení těchto dvou prvních kamionů na vodík do Dachser sítě, protože to znamená, že s nimi budeme moci sbírat cenné praktické zkušenosti.“

H2 Green Power & Logistics GmbH distribuuje zelený vodík po silnici, železnici, potrubím i vnitrozemskými vodními cestami. Tento vodík vyrábí v Magdeburgu s využitím elektrolýzy H2 s použitím vlastní zelené elektřiny vyrobené fotovoltaickými panely, z větrné energie a z biomasy. Faun Group je výrobce vozidel zaměstnávající po celém světě více než dva tisíce lidí. Jako jeden z předních evropských dodavatelů vozidel pro svoz odpadu, zametacích strojů a užitkových vozidel na vodíkový pohon provozuje dvanáct výrobních závodů v sedmi zemích.

Související