Postupně se Toyota Material Handling CZ (TMHCZ) vyprofilovala jako společnost, která dokáže řešit jakékoliv náročné a komplexní projekty v oblasti interní logistiky a skladování i u zákazníků s nejvyššími nároky na moderní technologie a moderní přístupy v logistice. Může se přitom opřít o vlastní know‑how, vlastní odborníky a širokou nabídku inovativních produktů a profesionálních služeb – servis, dlouhodobý nebo krátkodobý pronájem, prodej použitých strojů. Toyota je vyhledávaným partnerem nejuznávanějších společností z oblasti logistiky, obchodu i průmyslu, ale současně dokáže dobře pečovat i o malé společnosti, ať již přímo, nebo prostřednictvím dealerské sítě, budované již od roku 2013.

„Nejúspěšnější a nejsledovanější kapitola historie naší společnosti začala v roce 2000, kdy došlo k akvizici tehdejší mateřské společnosti BT Industries ze strany Toyota Industries Corporation (TICO),“ říká Jindřich Přívora, PR manažer TMH CZ. „Vznikl nový globální lídr ve výrobě manipulační techniky, který svoji pozici v čele světového žebříčku od roku 2001 nejen nepřetržitě obhajuje, ale dále posiluje. Již 30 let jsme součástí bohaté historie obou značek i v České republice, jejich nekompromisního přístupu ke kvalitě, důrazu na bezpečnost, ergonomické pečlivosti a společenské odpovědnosti se silným akcentem na životní prostředí a směřování k uhlíkové neutralitě. Historie naší organizace je bohatá na zásadní technické inovace ve skladové technice i čelních vozících.“

Související

Základy dnešního úspěšného působení firmy byly položeny již v samotných začátcích jejího podnikání v oboru v rámci společností Mechanical Handling Consultants (MHC) nebo později BT Česká republika. Vznik společnosti Toyota Material Handling CZ v roce 2008 a její začlenění do struktur světové jedničky v manipulaci znamenaly další zásadní rozvoj a expanzi. Společnost usiluje o dosažení pozice hlavního lídra i na lokálním a evropském trhu. Soustřeďuje se proto na důsledné plnění potřeb zákazníků, poskytuje služby se skutečnou přidanou hodnotou a usiluje o vytváření dlouhodobých vzájemně výhodných partnerských vztahů se všemi zákazníky.

Toyota neustále měří svoji výkonnost v oblastech nejdůležitějších pro vaše podnikání a řídí vnitřní procesy servisu způsobem založeným na dlouhodobém plánování, odstranění nerovnoměrností, špiček a výkyvů.

Oddělení Logistics Solutions řeší náročné úkoly

V roce 2014 bylo vytvořeno strategické oddělení, které má na starosti nejsložitější řešení a komplexní péči o zákazníky v oblasti regálových systémů, automatizace, správy flotily nebo školení řidičů. Podpoří zákazníky od fáze plánování i během vlastního využívání produktů a služeb od Toyoty. Impulzem byl rostoucí zájem o autonomní řešení i první dokončená realizace s technologií Autopilot v roce 2013, která nastartovala vlnu zájmu o automatizovanou manipulaci. „Dodnes jsme zprovoznili již několik desítek strojů Autopilot a máme rozpracované další desítky projektů automatizace manipulace od nejrůznějších zadavatelů,“ říká Jindřich Přívora.

Technologické milníky pod značkou Toyota
Technologické milníky pod značkou Toyota
Foto: Toyota Material Handling

Ještě silnější pozici si současné oddělení Logistics Solutions vybudovalo při dodávkách řešení vysokohustotního skladování. Radioshuttle, poprvé realizovaný již v roce 2003, je velmi užitečnou technologií, využívající maximálním způsobem disponibilní plochu i objem skladu. Co do počtu řešení a jejich variability je jasným lídrem trhu. Důkazem je i v evropském měřítku první realizované propojení systému s automaty Autopilot ve společnosti Linea Nivnice, které efektivitu systému ještě více posiluje.

Klíčem k úspěchu je servis

Toyota neustále měří svoji výkonnost v oblastech nejdůležitějších pro vaše podnikání a řídí vnitřní procesy servisu způsobem založeným na dlouhodobém plánování, odstranění nerovnoměrností, špiček a výkyvů. Servisní koncept TSC je přenesením a přizpůsobením principů výrobního systému Toyota potřebám poprodejních služeb. Je postavený na stejných klíčových hodnotách jako TPS. Implementace metod principů hoshin, kaizen, jidoka, poka‑joke, heijunka nebo genchi genbutsu do poprodejních služeb je příčinou, že je Toyota jiná a dlouhodobě úspěšná i v široké škále servisních aktivit, včetně důkladného řízeného školení a certifikování servisních techniků.

Pro uživatele vozíků je klíčová hlavně profesionalita, odborná zdatnost a rychlá reakční doba. Servisní programy Toyoty udrží provozy zákazníků spolehlivě v chodu. Pro zákazníky pracuje nonstop dispečink s podporou 24 hodin denně, jakýkoliv vozík dokáže Toyota zprovoznit při prvním servisním zásahu v 95,5 procenta případů (ukazatel First Fix je nejsledovanější ukazatel efektivnosti servisu) a přes 60 procent servisních zákroků zajistí do osmi hodin od obdržení objednávky. O servis vozíků v provozech zákazníků se stará již 115 servisních techniků se standardizovanými mobilními servisními vozidly s optimalizovaným obsahem náhradních dílů (90 procent běžné potřeby) a 50 rezidentních a dílenských techniků. Průměrný dojezd na jednu zakázku v TMHCZ zkrátili na pouhých 18 kilometrů.

Toyota přišla s řadou unikátních řešení

„Jsme součástí společnosti, která jako první vyvinula a vyráběla moderní a lehký ruční paletový vozík (1947), seznámili jsme zákazníky s efektivním shuttle systémem, byli jsme jednšmi z prvních, kteří začali používat prvky automatizace (2011) a stáli za masivním rozšířením využívání fleet managementu na trhu (od 2008). Nemálo vozíků, jmenujme za všechny například vlajkovou loď skladové flotily řadu BT Reflex (první generace v roce 1995), obohatilo trh o celou řadu inovací, které jsou stále oborovým standardem. Unikátní systémový vozík BT Vector s děleným šasi, který již od roku 2003 pomáhá využít na maximum plochu i výšku mnoha skladů. Čelní vozíky Toyota, elektrické i se spalovacím motorem, jsou pověstné svojí odolností a dlouhodobou výkonností i v těch nejtvrdších podmínkách. Systém aktivní stability Toyota SAS je od roku 2009 jistotou bezpečné jízdy s čelním vozíkem.“

Jindřich Přívora

„Každý rok provedeme přes 120 tisíc servisních zásahů, a máme tedy dokonalou zpětnou vazbu od našich zákazníků podpořenou i stovkami pozitivních i kritických odpovědí na průzkumy spokojenosti,“ vysvětluje Jindřich Přívora. „Proto dokážeme rychle a přesně reagovat na jejich požadavky.“

Prevence poruch s I_Site

Aby společnost náročným požadavkům zákazníků dokázala vyhovět a dále se zlepšovat, využívá nejlepší technologie a zkušenosti. Jednou z nich je T‑Stream – nejmodernější servisní platforma na trhu. Investicí do tohoto systému Toyota potvrzuje závazek poskytovat prvotřídní podporu zákazníkům v oblasti poprodejních služeb. Je‑li vozík vybaven aktivním systémem I_Site, dokáže se technik s vozíkem spojit a získá z něj důležité diagnostické informace. Bude moci zasáhnout preventivně a předejít skutečnému projevu poškození nebo poruchy.

„Ani v budoucnu neslevíme ze svých principů a budeme zákazníkům vždy nablízku. Jen dokonalé pochopení jejich potřeb v měnících se společenských i ekonomických podmínkách nám umožní nabídnout optimální řešení manipulace, logistiky a skladování. Kvalita našich produktů a efektivita našich profesionálních služeb musí být i nadále špičková a bude využívat výhod plynoucích ze všech unikátních nástrojů a přístupů, kterými si Toyota vydobyla své současné postavení,“ dodává Jindřich Přívora.

Související