Skupina Packeta, do které patří také česká technologicko‑logistická firma Zásilkovna, se stala jedním z prvních partnerů firmy HYVIA pro testování využití vodíku v přepravě zboží. HYVIA je součástí skupiny Renault a je lídrem trhu v oblasti rozvoje vodíkové mobility.

V rámci spolupráce obou firem bude Packeta v Německu testovat vodíkovou dodávku Master Van H2‑TECH, a to po dobu tří měsíců. Partnerství obou firem bylo oznámeno na veletrhu IAA Transportation v německém Hannoveru, který se uskutečnil koncem září. Testování dodávek zprostředkovali zástupci společnosti Thein Industry.

Výsledkem testovacího provozu bude detailní případová studie, na jejímž základě naplánují obě firmy další konkrétní kroky v rozvoji vodíkové technologie.

„Jsme potěšeni, že si nás jeden z lídrů rozvoje vodíkové technologie v Evropě vybral za svého partnera. Věřím, že výsledkem naší spolupráce bude další posun ve využívání vodíku v přepravě,” říká Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a generální ředitelka skupiny Packeta.

Uvnitř vozu jsou instalovány elektromotor, baterie (umístěná pod podlahou kabiny) a palivové články (na střeše auta), které čerpají vodík ze čtyř nádrží (jsou rovněž umístěné na střeše auta).

„Díky využití našeho softwaru na počítání tras dosáhneme toho, že dodávka Master Van H2‑TECH na jedno nabití ujede až 500 kilometrů. Nádrže mají kapacitu šest kilogramů vodíku a při současné ceně necelých 10 euro za jeden kilogram vodíku se dostáváme na cenu 2,90 koruny na jeden ujetý km. Cena je tedy srovnatelná s cenou při používání benzinových dodávek, ale s nulovým znečištěním ovzduší,“ doplňuje Petra Císařová, projektová manažerka skupiny Packeta pro oblast udržitelnosti.

Na dalším rozvoji vodíkové technologie Packeta v České republice úzce spolupracuje s investiční skupinou Thein.

Související
Související