Po dvou letech, kde sektor ­e‑commerce zaznamenal prudký růst, se zdá být jasné, že velký mejdan pomalu končí. Doba překonávání prodejních rekordů v rámci online sektoru o stovky procent ročně je dost možná na dlouho pryč, většina z nás bude asi šetřit, kde to jen půjde. Umím si ale představit, že v dlouhodobém časovém horizontu se podíl online prodejů ve srovnání s nakupováním v kamenných prodejnách bude dále zvětšovat. Zvykli jsme si šetřit časem i na určité pohodlí a ne každému se chce celé odpoledne nebo večer procházet v nákupním centru.

Větší i menší e‑commerce hráči nyní s napětím čekají, jak dopadne letošní vánoční sezona. S čím vším počítají poskytovatelé logistických služeb, především balíkových přeprav, čtěte v anketě našeho Speciálu. Kromě manažerů společností DPD, Gebrüder Weiss, PPL, Zásilkovna a Der Kurier představil svůj pohled na letošní peak na základě čtyř anketních dotazů také e‑shop Alza.cz.

Firmy ze sektoru e‑commerce stále častěji využívají fulfillmentových služeb, protože je pro ně výhodou, když mohou tak kritickou oblast, jako logistika je, přenechat specializovanému partnerovi. Co všechno ve fulfillmentu logistiky hraje roli a jaké jsou v této oblasti novinky, popisuje ve svém článku Pavel Toman.

Jednou ze společností, které na poskytování fulfillmentových služeb sázejí, je Mailstep. Od března je provozním ředitelem této rychle se rozvíjející firmy Daniel Vladyka, který v logistice strávil celý svůj pracovní život. V rozhovoru pro naše čtenáře podrobně popsal, jaké nové služby a technologie Mailstep v současné době rozvíjí.

Jsem rád, že naše spolupracovnice Eva Blechová vylíčila historii a novinky v provozu technologické společnosti Zásilkovna. Mimo jiné podrobně popsala, jakou cestou a za pomoci jakých procesů putuje objednávka z českého e‑shopu do zahraničí, i opačnou možnost, kdy zákazník z České republiky objedná zboží ze zahraničního e‑shopu a využije k tomu právě Zásilkovnu.

Vývoj nejmodernějších technologií využívaných k neustálému zdokonalování skladovacích a transportních procesů nejen v oblasti e‑commerce se neustále zrychluje. O jejich využití i s ohledem na udržitelnost s námi hovořil Jan Kodada, ředitel obchodu a marketingu Gebrüder Weiss ČR.

Související