Česká fulfillmentová společnost Mailstep otevřela na konci září nové vývojové centrum v pražském Karlíně. Sídlit bude na ulici Sokolovská 100a, pojme k již stávajícím dalších 35 vývojářů, kteří budou rozvíjet nové digitalizační projekty.  

Vedle dlouhodobého rozšiřování stávajících skladů v Praze - Horních Počernicích, do kterých společnost Mailstep investovala přes sto milionů korun, začala intenzivně pracovat i na vlastním vývojářském hubu, který bude zdokonalovat oblast digitalizace v logistice.

„Fulfillment je pro nás klíčový produkt, který propojujeme do celého e-commerce ekosystému. Vyvíjíme a zlepšujeme konektory například na eshopové platformy, k last mile dopravcům, nebo na marketplaces. V podstatě chceme, aby náš zákazník viděl celý proces, měl k dispozic detailní transakční komunikaci svého zboží, a aby byl napojený na Marketplace po celém světě,“ vysvětluje Libor Hudeček, generální ředitel společnosti Mailstep. 

Fulfillment stále roste

Oblast fulfillmentu získává vzhledem k dlouhodobému boomu e-commerce na důležitosti a nic na tom nemění ani současné ochlazení trhu způsobené ať už koronavirem nebo probíhající válkou na Ukrajině.

Související

„Fulfillment stále roste, a můžeme to potvrdit na využívání cloudu. Naši klienti mohou škálovat jak směrem nahoru, když se jim daří, tak i směrem dolů, pokud je trh v recesi. Škálovatelnost a nulové fixní náklady jsou jedním z klíčových aspektů výhod fulfillmentu. Je to jednoduché – když si člověk založí eshop, nemusí mít server ve sklepě, ale jde do cloudu. A fulfillment bude v brzké době to samé,“ říká Martin Maro, technický ředitel společnosti Maisltep.

Budování globální sítě

V pražském Karlíně proto budou vedle sebe sedět desítky ajťáků, ale i obchodníků i expertů na marketing. Ti budou rozděleni na šest týmů, které budou samostatně rozvíjet nové projekty související s digitalizací logistických služeb. Jen z oblasti IT se bude jednat o 35 nových zaměstnanců, kteří budou rozvíjet jak aktuální technologie, tak připravovat nové projekty. Ty budou spuštěné v prvním čtvrtletí roku 2023 a budou se týkat e-commerce i logistiky.

V náboru lidí společnost nepolevuje a chystá další výběrová kola pro zájemce o práci. Cílem společnosti Mailstep je stát se trend-setterem v oblasti fulfillmentu a vybudovat globální fulfillmentovou síť poskytující end-to-end řešení pro e-commerce.

„Postavit skladový systém už dnes umí každý. My ale chceme udávat trendy v logistice a fulfillmentu. Potřebujeme být v úzkém kontaktu s ostatními startupy, vzájemně se potkávat a inspirovat, a i proto jsme si vybrali Karlín, který je takový pražský Sillicon Valley,“ dodává Josef Juriga, produktový manažer Mailstep.

Související