Dohodu o spolupráci k dosažení bezemisní nákladní přepravy v Polsku podepsaly společnosti IKEA Industry, Volvo Trucks a skupina Raben Group. IKEA využije služby Raben Group k provozování dvou těžkotonážních elektrických nákladních vozidel Volvo určených na vnitropodnikovou přepravu mezi dvěma továrnami IKEA Industry v Polsku. Poznatky z tohoto pilotního projektu budou využity pro elektrifikaci přepravy ve větším měřítku v přepravní síti.
IKEA je z hlediska přepravy významným zákazníkem s více než dvěma miliony zásilek po celém světě ročně. K dosažení strategického klimatického cíle společnosti v oblasti přepravy produktů spočívajícího ve snížení emisí skleníkových plynů o 70 procent na zásilku , je použití elektrických nákladních vozidel zásadní. Elektrifikace přepravy je jedním ze způsobů, jak přistoupit k hlavní příčině klimatických změn.
Nyní společnosti IKEA Industry, Volvo Trucks a skupina Raben Group spojily v Polsku své síly, aby do přepravního systému nasadily elektrická nákladní vozidla Volvo FM s nulovými emisemi. Nákladní vozy budou sloužit k odbavení vnitřního toku zboží mezi dvěma továrnami IKEA Industry, které se nacházejí 14 kilometrů od sebe ve Zbąszynku a Babimostu v západním Polsku.
Nákladní vozidla budou nabíjena ve výrobních závodech IKEA Industry pomocí obnovitelné elektřiny z externího zdroje. První elektrický nákladní vůz bude uveden do provozu během podzimu a je v plánu dále rozšířit vozový park na základě poznatků z pilotního projektu.
„S radostí oznamujeme tuto spolupráci, jejímž cílem je urychlit náš přechod k udržitelnější silniční přepravě. Tento projekt nám umožňuje prozkoumat nároky a příležitosti spojené s používáním elektrických vozidel pro přepravu v tomto rozsahu a jejich vliv na větší přepravní síť,“ uvádí Małgorzata Dobies-Turulska, generální ředitelka IKEA Industry Zbąszynek.
„Pro Raben Group je tento projekt prvním krokem na cestě k dekarbonizaci vlastní flotily směřujícím k ambiciózním plánům snižování oxidu uhličitého, které nedávno schválili odborníci z vědeckých kruhů iniciativy Science Based Targets (SBTi). Jde také o důležitý projekt z hlediska přepravního procesu celovozové přepravy. Jsme jednou z prvních logistických společností v Evropě, která přijala ambiciózní výzvu provozovat elektrický tahač s 24tunovým návěsem,“ sděluje Piotr Banasiak, generální ředitel společnosti Raben Transport, a dodává: „Budoucnost elektrifikované nákladní přepravy začíná dnes.“
„Jsme velice rádi, že můžeme spolupracovat se společností IKEA a skupinou Raben Group na udržitelnější nákladní přepravě. IKEA a Raben mají stejně jako Volvo ambiciózní cíle v oblasti klimatu. Tento projekt nám poskytne cenné poznatky a tvoří dobrý základ pro rozšířenou spolupráci v budoucnu,“ říká Robert Grozdanovski, senior viceprezident Europe Central East & East, Volvo Trucks.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika

Logistika č. 2/2025





