Polský státní dopravce PKP Intercity převzal prvních šest lokomotiv EffiShunter 300 z desetikusové série. Zbylé čtyři jejich výrobce společnost CZ Loko dodá do konce prvního čtvrtletí příštího roku.

EffiShunter 300 je vybaven spalovacím motorem CAT C13B o výkonu 328 kW, splňujícím nejpřísnější emisní normy EU Stage V. Na speciální přání zákazníka je navíc dosazen hlasitý odposlech prostoru kabiny strojvedoucího, poloautomatická spřáhla a kamerový systém. Pro provoz v Polsku je také nutností národní zabezpečovač SHP a zařízení pro kontrolu bdělosti CA. Samozřejmostí je digitální řídicí systém, online diagnostika, možnost vícenásobného řízení a protiskluzová ochrana. 

„V minulosti jsme měli v Polsku několik projektů, nicméně tato dodávka malých EffiShunterů je po dlouhé době velký a důležitý projekt pro polského zákazníka. Věříme, že se lokomotivy v provozu osvědčí a naše spolupráce s PKP Intercity neskončí touto desetikusovou sérií a bude pokračovat i nadále,“ říká Jan Kutálek, obchodní ředitel CZ Loko.

Související

PKP Intercity, který provozuje dálkovou osobní dopravu, lehké dvounápravové lokomotivy využije především pro lehký posun v depech a odstavných stanicích. Z prvních šesti lokomotiv zamířily čtyři do Varšavy a dvě do Krakova. Zbylé by měly být nasazeny v Gdaňsku a Katovicích.

„Díky kombinaci nízkých pořizovacích a provozních nákladů, společně s využitelností, mají tato vozidla ve svém vozovém parku několik let už třeba České dráhy, Výzkumný ústav železniční a několik dalších provozovatelů v zahraničí,“ dodává Jan Kutálek.

Společnost CZ Loko má svou nejmenší lokomotivu schválenou pro provoz vedle Česka a Polska také na Slovensku a v Srbsku.

Související