Mezinárodní poskytovatel info-logistiky se delší dobu profiloval jako specialista na silniční přepravu zejména pro region střední a jihovýchodní Evropy. Nicméně díky kombinaci organického růstu, strategických partnerství a akvizic logistických a spedičních firem postupně buduje silnou pozici i v západní Evropě, v destinacích, jako je Velká Británie, Nizozemsko, Belgie, Švédsko. Upevňování a rozšiřování přepravní sítě probíhá i v opačném směru, a to například v Turecku, kde společnost cargo-partner otevřela několik vlastních poboček.
V rámci segmentu silničních služeb nabízí cargo-partner tři základní typy přeprav – systémovou přepravu kusových zásilek (Groupage), přímou celovozovou přepravu (FTL) a přímou přepravu formou dílčí dokládky (LTL). Všechny uvedené přepravní metody realizuje společnost na vnitrostátní a mezinárodní úrovni.
Přeprava kusových zásilek
V poslední době společnost investuje zejména do rozvoje tzv. systémové přepravy. „Jedná se o přepravu kusových zásilek prostřednictvím vlastní přepravní sítě, kdy přepravní výkony jsou realizovány pravidelnými linkovými spoji, propojujícími jednotlivé překladiště .
Linková kapacitní vozidla jsou přesně naplánována tak, aby celkové přepravní časy byly co nejkratší. Tento způsob, také označovaný termínem Hub & Spoke, je vhodný zejména pro zásilky do 2,5 t v rozsahu jedné až šesti palet,” vysvětluje Jiří Jelínek, jednatel cargo-partner v České republice. Velkou výhodou systémové přepravy je její pravidelnost, spolehlivost, předvídatelnost a z toho vyplývající nákladová efektivita.
V České republice provozuje cargo-partner strategicky umístěné huby ve svých logistických centrech v Dobrovízi u Prahy a v Brně. Překladiště v Dobrovízi je výstupní, resp. vstupní branou pro západní destinace, hub v Brně pak propojuje východní a jihovýchodní destinace.
Nebojí se ani velkých rozměrů
Společnost cargo-partner dokáže zajistit i silniční přepravu nadrozměrných nákladů a projektových celků. „Za dvacet devět let, od našeho vstupu na český logistický trh, jsme realizovali mnoho nadrozměrných přeprav projektových celků. Jednalo se například o tiskařské linky, helikoptéry, turbíny apod. Tyto projektové přepravy sestávaly z těžkých a nadměrných dílů.“ vzpomíná Jiří Jelínek. „Nyní připravujeme zásilku dvanácti nadměrných strojových součástí z České republiky do Indie. Přeprava bude kombinovat služby naší silniční a námořní divize. Je to pro náš tým opravdová výzva i určité zpestření naší práce.“ dodává. Výhodou cargo-partner je i to, že má bohaté zkušenosti s leteckou či námořní přepravou, na kterou většina zrealizovaných nadrozměrných přeprav po silnici navazovala.
Přímá přeprava
Společnost cargo-partner realizuje také celovozové (FTL) a dokládkové (LTL) přepravy po celé Evropě a Turecku. V rámci tohoto segmentu zabezpečuje řadu doplňkových služeb, které zvyšují konkurenceschopnost klientů, bezpečnost přepravy či komplexnost logistických služeb. Jedná se například o řešení pro spěšné zásilky v režimu „Priority“ nebo „Emergency“, přepravu ve speciálním režimu „VUN/VAL“, který umožňuje bezpečné doručení citlivých a drahých zásilek. Samozřejmostí je celní odbavení, dočasné uskladnění, kompletace, konsolidace a další služby, dle potřeb klienta.
Specialista na chlazené zboží
Přepravy potravinových zásilek s regulovanou teplotou vyžadují odbornost, vysokou míru kvality a spolehlivosti procesů. Jako specialista na chlazené zboží má cargo-partner svá distribuční centra v Dobrovízi a Brně, vybavena skladovou plochou v teplotním režimu +2 až +8°C. Distribuce z obou překladišť je realizována po celé České republice, a to jak pro B2B a také B2C sektor. Zajímavým produktem právě v rámci B2C sektoru je chlazená balíková přeprava. „K tomuto účelu využíváme dodávková vozidla s chladírenskou nástavbou a vlastní systém pro efektivní plánování distribučních tras.“ poukazuje na jednu ze specialit českého zastoupení cargo-partner Jiří Jelínek.