Tyto technologie jsou současně poháněné úspornými li‑ionovými bateriemi vlastní výroby a monitorovány systémem Toyota I_Site. Analýza podrobných dat z provozu vozíků i chování jejich řidičů je skvělým zdrojem pro dosažení skutečně efektivní manipulace.

Také propojení se servisní platformou Toyota T‑Stream je jednou z cest, jak snížit počet servisních zákroků a dosáhnout jejich rychlejšího odbavení díky vzdálené diagnostice a rozvoji prediktivního servisu.

Výhody automatizace jsou odborníkům zřejmé

S nějakou formou automatizace svých manipulačních procesů v blízké či vzdálenější budoucnosti počítá většina výrobních i logistických firem s vícesměnným provozem. Firmy dnes plánují automatizovat nejen jednoduché dílčí operace, ale někdy i navazující manipulační procesy – od konce výrobních linek po zaskladnění a vyskladnění k expedici.

Pro Toyotu je realizace takových projektů již delší dobu součástí standardní nabídky. Stroje řady Autopilot, již téměř tři desítky různých modelů, pomohly zefektivnit zásobování výroby nebo přesuny hotových výrobků u významných společností jako například Siemens, Bosch Diesel, Continental Automotive, Faurecia, Witte, BOS Automotive, Linea Nivnice, Ball Aerosol a dalších.

Toyota podporuje energetickou efektivitu skladů

Téměř 30 procent elektrických vozíků dodává Toyota již s bezúdržbovými modulárními li‑ionovými bateriemi vlastní výroby. Stoupající poptávka se odvíjí od ekonomických, provozních i ekologických výhod. K těm klíčovým patří průběžné dobíjení, jednoduchá nabíjecí místa bez nutnosti stavět drahé nabíjecí místnosti, eliminace náhradních baterií, nižší spotřeba energie a třikrát až pětkrát delší životnost ve srovnání s olověnými akumulátory.

Související

Modulární technologie zajišťuje až o 30 procent vyšší energetickou účinnost skladových i čelních vysokozdvižných vozíků. Jejich stavebnicový koncept dovoluje konfigurovat kapacitu baterie podle různých kritérií i snadnou výměnu jednotlivých modulů. Toyota používá baterie s nejvyšší hustotou (NCA – Nickel Cobalt Aluminium Oxide) a s delší životností. Tu pozitivně ovlivňuje servisovatelnost baterií a integrovaný BMS (Battery Management System).

Chytré vozíky redukují náklady na škody

Všechny elektrické skladové vozíky jsou od podzimu 2018 dodávány přímo z výroby s technologií I_Site ve standardní výbavě. Jde o nejrozšířenější fleet management na trhu. Toyota po celé Evropě již vytvořila populaci přes 165 tisíc aktivních chytrých vozíků a pomocí systému I_Site tak má pod kontrolou přibližně 570 tisíc řidičů, jejich výkon i dodržování bezpečnostních standardů manipulace. I_Site sleduje a monitoruje provoz vozíků a poskytuje manažerům jasný přehled o bezpečnostních a výkonových aspektech jednotlivých vozíků i chování jejich řidičů. Bez ohledu na typ a značku vozíku. Data ze systému I_Site potvrzují, že přijetí nejlepších možných zkušeností v oblasti řízení podstatně redukuje náklady na opravy nebo výměnu zničeného vybavení – o 70 procent i více.

Související