Na pařížských ulicích a silnicích se uskutečnil zkušební provoz zcela nového elektrického nákladního vozu Volta Zero. Testování prováděly společnosti DB Schenker a Volta Truck a cílem bylo ověřit vozidlo v reálném provozu a skutečném distribučním prostředí. Volta Trucks a DB Schenker budou dále zkoumat možnosti, jak technologii implementovat do běžných logistických operací.

Loni obě společnosti oznámily rozsáhlé partnerství a předběžnou objednávku téměř 1500 nákladních vozidel Volta Zero – dosud největší objednávku elektrifikovaných nákladních vozidel střední třídy v Evropě. Plně elektrická 16tunová vozidla Volta Zero najdou u společnosti DB Schenker využití k distribuci zboží z terminálů do center měst a městských oblastí. Právě zde bude největším přínosem vozu jeho konstrukce, která je orientovaná na bezpečnost řidiče v kabině a nulové emise výfukových plynů.

Společnosti Volta Trucks a DB Schenker budou společně zkoumat možnosti širšího využití tohoto inovativního řešení v provozu. Elektrické vozy logistická společnost nasadí na deseti místech v pěti zemích.

Související

„Od počátku partnerství jsme v úzkém kontaktu s Volta Trucks a společně pokračujeme na vývoji vozidla. Je skvělé, že nyní vidíme výsledky v ulicích Paříže. Vše začalo pouze nápadem – nyní je to realita a my se těšíme, až začátkem roku 2023 zařadíme první pilotní vozidla do vozového parku v Evropě,“ říká Cyrille Bonjean, výkonný viceprezident pro pozemní dopravu společnosti DB Schenker v Evropě. 

„Ohlášením největší evropské objednávky zcela elektrických nákladních vozidel společností DB Schenker jsme zároveň uzavřeli partnerství, kterým chceme společně docílit dekarbonizace městské logistiky. V současné době je v provozu několik vozů a vidět je v ulicích Paříže v reálném distribučním prostředí je vzrušující. Je to předzvěstí toho, že v blízké budoucnosti budeme dodávat významné objemy nákladních vozidel pro zákazníky ve velkém měřítku,“ dodává Essa Al-Saleh, generální ředitel společnosti Volta Trucks.

Související