V rámci dlouhodobé charterové smlouvy s Atlas Air, dceřinou společností Atlas Air Worldwide Holdings, uvedla skupina Kuehne+Nagel do provozu letadlo Boeing 747-8 Freighter (747-8F). Na trhu letecké nákladní přepravy si v rámci rozšiřování své sítě pronajímá plnou kapacitu posledních dvou letadel 747-8F, které společnost Boeing vyrobila. 

Během oficiálního ceremoniálu v závodu Boeing Everett Delivery Center ve washingtonském Everettu byl společnosti Kuehne+Nagel předán Boeing 747-8F s názvem Inspire. Nejvýkonnější nákladní letadlo na světě bude zákazníkům Kuehne+Nagel poskytovat spolehlivé služby, zkracovat přepravní časy a minimalizovat rizika. Kromě transpacifických linek bude nová služba propojena se sítí Kuehne+Nagel Intra-Asia. Zákazníkům tak poskytne lepší spojení v rámci rostoucího regionu Asie a Tichomoří.

„Pozorovat, jak 747-8F Inspire pro Kuehne+Nagel vzlétá, je pro nás výjimečným okamžikem. Společně s úplně posledním vyrobeným letadlem 747-8F, které jsme pojmenovali ‚Empower‘, bude tento stroj našim zákazníkům po celém světě poskytovat spolehlivá a flexibilní řešení, čímž naváže na odkaz nejlepších leteckých programů v historii. Jsme rádi, že můžeme tento den oslavit s našimi partnery, společnostmi Atlas Air a Boeing, a těšíme se, až naše letadla propojí celý svět,“ říká Yngve Ruud, člen představenstva společnosti Kuehne+Nagel odpovědný za leteckou logistiku.

Související

Boeing 747-8F plní důležitou roli v globální letecké nákladní přepravě a díky vyspělé technologii umožňuje nižší spotřebu paliva a nabízí vyšší nákladní kapacitu i možnost nakládky přes odklápěcí příď.

„Dodávka letadla 747-8F je důkazem našeho dlouhodobého strategického partnerství s Kuehne+Nagel i našeho závazku podporovat další růst a expanzi této společnosti,“ uvedl John Dietrich, prezident a generální ředitel Atlas Air Worldwide. „Jsme rádi, že můžeme partnerovi poskytnout první exkluzivní stroj, který bude hrdě létat v barvách Kuehne+Nagel. Dvě letadla 747-8F, jež budeme pro Kuehne+Nagel provozovat, zvýší kapacitu a univerzálnost jejich sítě.“

Díky vyspělé konstrukci a motorům má stroj 747-8F o 16 procent nižší spotřebu paliva i emise oxidu uhličitého na tunu, zároveň má o 30 procent menší hlukovou stopu ve srovnání s předchozí generací letadel.

„Společnost Atlas Air převzala poslední letouny 747 pro svého zákazníka Kuehne+Nagel, aby toto ikonické letadlo Boeing i v příštích desetiletích mohlo přepravovat náklad po celém světě,“ dodala Kim Smith, viceprezidentka a generální ředitelka programu Boeing 747/767. „Když se loučíme s ‚královnou nebes‘, jsme hrdí na její odkaz jakožto letounu, který se stal symbolem inovací v letectví a později položil základy naší rodiny nákladních letadel.“

Související