Na gruzínském trhu působí Gebrüder Weiss úspěšně již deset let a chystá další rozšíření logistického centra v hlavním městě Tbilisi. Nejen, že se tbiliská lokalita etablovala jako centrální uzel pro přepravu zboží mezi Evropou a střední Asií, ale je také stále důležitější jako logistické centrum, protože průmyslová odvětví a služby v oblasti Kavkazu rostou a s nimi i dovoz a vývoz zboží. Hrubý domácí produkt na obyvatele stoupl v roce 2021 po potížích v pandemickém roce 2020 přibližně o 17 procent.
„Jsem přesvědčen, že chystané rozšíření naší pobočky v Tbilisi je skvělá zpráva také pro obchodní partnery Gebrüder Weiss v České republice, využívající přepravy do Gruzie i na další okolní trhy,“ vysvětluje Jan Kodada, ředitel obchodu a marketingu Gebrüder Weiss ČR.
V posledních pěti letech silniční dopravou doručila Gebrüder Weiss Gruzie téměř 75 tisíc zásilek o celkové hmotnosti 311 tisíc tun a toto množství stále roste. Jedním z faktorů, které jsou za tento vývoj odpovědné, je rostoucí význam středního koridoru jako alternativní trasy k severním dopravním spojením přes Rusko. Gebrüder Weiss také v červenci oznámil své plány na rozšíření přepravních tras z Evropy do Číny přes Turecko, Gruzii, Ázerbájdžán a Kazachstán. V reakci na očekávaný růst objemu přepravy se nyní pobočka v Tbilisi po roce 2019 již podruhé rozšiřuje a získá více překládkových a kancelářských prostor.
„Gebrüder Weiss Gruzie se za posledních deset let osvědčil jako spolehlivý poskytovatel logistických služeb na trhu. Rozšířením našeho logistického centra chceme zajistit trvale vysokou kvalitu našich služeb a nadále poskytovat našim zákazníkům dostatečné logistické kapacity,“ říká Alexander Kharlamov, country manager Gebrüder Weiss Gruzie.
Po vstupu na trh v roce 2012 následoval dynamický růst společnosti Gebrüder Weiss na Kavkaze. Logistický uzel byl spuštěn dva roky po otevření první kanceláře v hlavním městě Tbilisi. V roce 2019 byly rozšířeny překladiště, parkoviště pro kamiony a kancelářské křídlo, o rok později následovalo železniční spojení. Přímé spojení mezi Evropou a Asií, stejně jako přepravy mezi zeměmi Střední Asie pro zákazníky z textilního, high-tech a automobilového průmyslu či obchodu s domácími spotřebiči, dnes organizuje více než 100 zaměstnanců. Tyto služby zahrnují silniční železniční, leteckou a námořní přepravu, celní odbavení, skladovou logistiku a e-fulfillment.