Velmi úspěšný rok, a to ve všech divizích, oznámila tento týden na tiskové konferenci v Praze společnost PST CLC Mitsui-Soko. Každoroční růst obratu činí zhruba 20 procent. Dařilo se jak skladování, tak dopravě a celním službám. Divize celních služeb je teď ve firmě jedničkou z hlediska tržeb i ziskovosti. PST CLC Mitsui-Soko má řadu plánů, které mají za cíl další zvyšování obratu a zisku.
„Za náš úspěch může například to, že jsme jako speditéři placeni procenty z hodnoty dopravy. Tyto hodnoty byly vysoké, což se projevilo i na našich tržbách. Při změně situace může docházet ke snižování marží. Podařilo se nám také získat nové klienty. Recept na úspěch vidíme jasně: i při snížení marží dosahovat vyšších tržeb. V tom nám pomáhají právě akvizice,“ říká Vít Votroubek, generální ředitel společnosti PST CLC Mitsui-Soko a člen představenstva Svazu spedice a logistiky ČR.
Na hodnocení přesných finančních výsledků je ještě brzy, firma z hlediska účetnictví závěrku nedělá na konci kalendářního, ale fiskálního roku. Jak sděluje David Zimandl, finanční ředitel společnosti PST CLC Mitsui-Soko, očekává se, že tržby budou vyšší než miliarda a 200 milionů Kč.
S důrazem na obchod a marketing
Co stojí za takovým úspěchem? Dobře nastavená strategie a kvalitní práce zaměstnanců ve všech divizích společnosti. Za úspěchem stojí například kvalitní obchodní oddělení firmy. „Místopředseda představenstva Jiří Bradna byl jmenován ředitelem obchodu. Svou funkci ředitele logistiky k začátku fiskálního roku předá svému nástupci, teď ještě zastává obě pozice. Od toho, že obchod přebírá Jiří Bradna, si slibuji nastavení ještě vyšších standardů a větší zaměření na aktivní obchod, což se, věřím, projeví v dalším posílení značky PST CLC Mitsui-Soko na trhu,“ konstatuje Vít Votroubek.
Firma se v roce 2022 více zaměřila také na marketing. „Marketingové aktivity se nám daří. Na trhu jsme vidět. Už několikrát se mi navíc stalo, že mi známí řekli, že o nás někde četli a že si díky tomu vzpomněli, když potřebovali něco proclít, odvézt nebo uskladnit. Myslím si, že se stáváme známou značkou na trhu. Pozitivní ohlasy na naše marketingové aktivity mají i kolegové,“ uvádí Vít Votroubek.
Firma jde do Rotterdamu, v hledáčku je Slovensko a Polsko
K pozitivním výsledkům v roce 2023 jistě přispěje i plánované otevření filiálky v Rotterdamu, které proběhne do konce letošního roku. V roce 2023 plánuje PST CLC Mitsui-Soko expandovat na Slovensko. Připravovat se bude i expanze do Polska, která proběhne zřejmě v roce 2024.
„Naše vedení v Japonsku s expanzí PST CLC Mitsui-Soko v Evropě počítá. Potvrdil nám to Hirobumi Koga, prezident & CEO společnosti Mitsui-Soko Holdings, který se nedávno zúčastnil oslavy našeho výročí. Už v minulém roce proběhla fúze s Mitsui-Soko (Europe), která byla vlastníkem PST CLC. V Evropě tedy nadále působíme a rozšiřujeme naše aktivity pod naší společností PST CLC Mitsui-Soko,“ vysvětluje Vít Votroubek.
Diverzifikované portofolio klientů se vyplácí
V roce 2023 PST CLC Mitsui-Soko očekává, i díky expanzi, další růst obratu a zisku. „Na druhou stranu se obáváme toho, že přijde recese. Kdyby přišla, růst by se samozřejmě zpomalil. Neočekáváme ale žádný propad. V nejhorším případě zůstaneme na stejných číslech. Jsme optimisti. Nikdy jsme se totiž neprofilovali, jako některé firmy, jako specialisté třeba na automotive nebo nějaký jiný segment trhu. Portfolium našich klientů je široké. Když se zrovna nějakému segmentu nedaří, vynahradí to segment jiný. Diverzifikaci portfolia klientů tedy vnímám jako správnou cestu,“ podotýká Vít Votroubek.