Letošní balíková sezóna míří do finále. Mezinárodní balíkový přepravce GLS v ní zaznamenal rekordní objem přepravených balíků dosahující loňské úrovně. Objem zásilek proudící do výdejních míst se oproti loňskému roku ztrojnásobil. I přes velké množství balíků není zkracována úložní doba, ani se netvoří fronty. Na pohodlné vyzvednutí zásilky tak je stále čas. GLS garantuje doručení do Vánoc u všech zásilek podaných do středy 21. prosince.

Hlavní balíková sezóna odstartovala na konci listopadu slevovou akcí Black Friday. Balíkový přepravce GLS tehdy zaznamenal až 21procentní nárůst balíků oproti prvnímu listopadovému týdnu. Nápor zásilek od té doby neustále roste, a to i v mezinárodní dopravě. Rozdíl mezi nejsilnějším a nejslabším dnem letos dosáhl 260 procent. „Letos bylo vidět, že nakupující oproti minulosti více vyčkávali. Raketový nárůst objemu balíků nastal až během posledních listopadových dnů po slevové akci Black Friday. Od té doby nápor neustává,” komentuje aktuální situaci Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.

Související

Přípravy na sezónu probíhaly celý rok

I přes vysoký nápor objednávek zkombinovaný letos s nepřízní počasí na našich silnicích se kurýrům stále daří do druhého dne doručovat na určenou adresu přes 96 procent balíků, a to zejména díky pečlivým celoročním přípravám. „Na letošní vánoční sezónu jsme výrazně posílili naši přepravní síť. Rozšířili jsme počet výdejních míst GLS Parcel Shop, kterých aktuálně provozujeme přes 1300, a podle zájmu zákazníků zřizujeme v jimi preferovaných lokalitách každý měsíc desítky dalších. Zároveň jsme v listopadu spustili první desítky GLS Parcel Boxů určených k příjmu i odesílání balíků. Další samoobslužné boxy v nových lokalitách budou postupně přibývat. Pro spolehlivé doručení nejen do výdejních míst, ale i na domácí adresy jsme před vánoční sezónou posílili řady našich kurýrů zhruba o 20 procent,“ uvádí Pavel Včela.

Úložní doba na výdejních místech GLS

Výrazné posílení přepravní sítě dopomohlo i k tomu, že přepravce zachovává i v hlavní sezóně kvalitu svých služeb a zákazníci mají například na vyzvednutí balíčků i nadále 5 pracovních dní. Doručování zásilek na domácí adresu bude probíhat do poslední chvíle. „Balíky předané do přepravy nejpozději ve středu 21. 12. budou spolehlivě doručeny do Štědrého dne. Doručovat budeme ještě v pátek 23. 12. Pokud zákazníci potřebují s čímkoliv pomoci, mohou se obrátit přímo na telefon doručujícího kurýra, nebo na naši zákaznickou linku, kam se díky posílení personální kapacity bez problému dovolají,” uzavírá Pavel Včela.

Související