Dceřiná společnost Kuehne+Nagel, Apex Logistics International, uvede do provozu poslední nákladní letadlo Boeing 747-8, které získala v rámci dlouhodobé smlouvy o pronájmu s Atlas Air, dceřinou společností Atlas Air Worldwide Holdings.

Na nestabilních linkách letoun nabídne kombinaci spolehlivé přepravy zboží, kratších tranzitních časů a celkově vyšší efektivity. Boeing vyráběl tato velká letadla 50 let a poslední stroj 747-8F, pojmenovaný Empower, byl představen veřejnosti během slavnostního ceremoniálu ve středisku Boeing Everett v Seattlu.

Událost znamená konec éry produkce takzvané „královny nebes“, která zdokonalila odvětví letecké logistiky díky své jedinečné možnosti nakládky přes příď, vyšší nosnosti i efektivnější spotřebě paliva. Po prvním letadle pro Kuehne+Nagel, které nese jméno Inspire, bude Empower v provozu na transpacifických trasách, čímž také zlepší vnitroasijskou logistickou síť.

Související

Yngve Ruud, člen představenstva společnosti Kuehne+Nagel odpovědný za leteckou logistiku, říká: „Jména Inspire a Empower, která jsme vybrali pro poslední dvě ikonická letadla, odpovídají jejich odkazu – jsou pro naše odvětví inspirací a posílením. Těšíme se, až poslední vyrobený stroj 747-8F vzlétne a začne plnit veškeré požadavky našich zákazníků po celém světě.“

„V roce 2001, kdy společnost Apex vznikla, bylo její hlavním cílem poskytnout zaměstnancům možnosti, jak nabízet zákazníkům skutečně flexibilní a spolehlivá řešení jejich logistických potřeb,“ uvedl Tony Song, výkonný ředitel Apex. „O dvacet let později, už jako součást skupiny Kuehne+Nagel, jsme hrdí na to, že můžeme představit letadlo Empower – nejnovější a nejzajímavější přírůstek flotily Apex Logistics. Díky němu můžeme nabízet strategická řešení i jedinečné alternativy. S kolegy máme radost, že tento výjimečný okamžik sdílíme s týmy společností Kuehne+Nagel, Atlas Air a Boeing.“

„Těší mě, že toto letadlo můžeme jménem společnosti Apex Logistics provozovat. Jedná se o druhý letoun 747-8F v rámci našeho dlouhodobého strategického partnerství, součástí kterého je závazek poskytnout novou kapacitu pro síť leteckých nákladních přeprav Kuehne+Nagel,“ řekl John Dietrich, prezident a výkonný ředitel Atlas Air Worldwide. „Jako největší světový provozovatel nákladních letadel 747 je společnost Atlas Air obzvláště hrdá na to, že si může převzít úplně poslední vyrobené letadlo 747. Jsme vděční společnosti Boeing za její závazek vyrábět bezpečné, kvalitní a inovativní stroje, jež jsou také ohleduplné vůči životnímu prostředí.”

Související