Do vedení Mall Group se postavil Jean Charretteur (51). Do firmy přichází s početnými zahraničními zkušenosti z manažerských pozic ve společnostech Tesco, Metro AG či Carrefour. Z pozice generálního ředitele bude mít v Mall Group na starost především aktivity spojené s integrací s mezinárodní e-commerce skupinou Allegro. V nové roli zastřeší jak aktivity Mallu v Česku, na Slovensku, v Maďarsku, Slovinsku a Chorvatsku, tak i vedení e-shopu CZC, kde přebere část kompetencí od odcházející Jitky Dvořákové, generální ředitelky CZC.

Integrace se skupinou Allegro

Jean Charretteur se postavil do čela Mall Group po tříletém působení ve společnosti UNO Hypermarché v Alžírsku, kde zastával pozici generálního ředitele a společnost tak dovedl mimo jiné k úspěšnému otevření největší alžírské pobočky. Několik předešlých let působil u prodejce hraček Toys „R“ Us, taktéž v pozici generálního ředitele, konkrétně pro Francii, Španělsko a Portugalsko.

Pět let předtím zastával funkci obchodního ředitele pro nepotravinářské zboží ve společnosti Metro AG, v manažerských pozicích působil také v britské společnosti Dixons či obchodním řetězci Carrefour. Charretteur má za sebou rovněž přímou zkušenost z českého trhu, více než tři roky totiž sídlil v Praze v rámci manažerské pozice pro společnost Tesco, kde měl na starost rozvoj firmy právě v Čechách a na Slovensku.

Související

Charretteur se bude v Mall Group aktivně podílet především na prohlubující se integraci se skupinou Allegro, pro kterou je vstup na český trh významným krokem v plánu mezinárodní expanze. Nákupní platforma Allegro je jednou z deseti největších internetových obchodů na světě, zároveň zastává pozici aktuálně nejziskovějšího online tržiště. Spojení s Mall Group tak přináší českým obchodníkům příležitost oslovit miliony zákazníků napříč Evropou, českým nakupujícím na druhé straně umožňuje přístup k milionům nabídek za výhodné ceny.

Zkušenostmi s prodejem zboží z vlastních skladů

„Provázet Mall Group takto převratným integračním procesem je úžasná výzva. Od začátku sdílíme stejnou vizi i priority, v jejichž čele stojí spokojený a vracející se zákazník. Naším cílem je nyní maximálně efektivně propojit to nejlepší z obou světů, tedy širokou a cenově výhodnou nabídku Allegra se silnou zákaznickou bází, expertními znalostmi, a především dlouhodobými zkušenostmi s prodejem zboží z vlastních skladů na straně Mallu a CZC. Jsme přesvědčeni, že tento souběh sil bezpochyby změní uspořádání e-commerce trhu ve střední a východní Evropě,“ říká Jean Charretteur, generální ředitel společnosti Mall Group.

Nový generální ředitel má vzhledem ke svému dřívějšímu působení v oblasti obchodu dlouholeté zkušenosti s řízením zákaznicky orientované společnosti, právě na nich tak bude stavět i při tvorbě budoucí strategie Mall Group. Zároveň se bude dál podílet na rozvoji klíčových kompetencí skupiny, mezi které patří především provoz vlastních distribučních center a prodej zboží od vlastních dodavatelů.

V rámci vedení společnosti CZC pak plánuje Charretteur hlouběji propojovat její expertní týmy se zahraničními protějšky skupiny Allegro. CZC je z pozice specialisty na počítače a elektroniku v tuzemsku dlouhodobě silnou značkou a pod záštitou největšího středoevropského online tržiště plánuje své postavení na českém trhu nadále posilovat.

„Allegro přináší do Česka bohaté znalosti a zkušenosti s budováním úspěšného modelu marketplace, CZC ho na druhé straně skvěle doplňuje o expertízu z prodeje ve specifické oblasti spotřební elektroniky, která je pro české zákazníky segmentem, ve kterém rádi vkládají důvěru do dlouhodobě zavedené a fungující značky. Právě tu pro ně CZC stabilně představuje, na čemž chceme společně s odbornými týmy z Allegra dále stavět,“ uzavírá Charretteur.

Po vedením Dvořákové se CZC přehouplo do zisku

Jitka Dvořáková se v e-commerce pohybovala od roku 2010 a do CZC nastoupila jako generální ředitelka v roce 2013. Přinesla si přitom bohaté manažerské zkušenosti z dlouholetého působení ve vrcholovém managementu společností Panasonic a Philips. V letech 2019-2021 měla na starost také aktivity Mallu ve Slovinsku a v Chorvatsku. Pod jejím vedením se CZC úspěšně přehouplo do zisku a dařilo se mu i v náročném období pandemie.

Jitka Dvořáková se v e-commerce pohybovala od roku 2010 a do CZC nastoupila jako generální ředitelka v roce 2013.
Jitka Dvořáková se v e-commerce pohybovala od roku 2010 a do CZC nastoupila jako generální ředitelka v roce 2013.
Foto: Lukáš Oujeský

„Moje milé CZC, bylo to s tebou skvělých 10 let plných radosti z kreativní práce v ohromně motivovaném kolektivu, s řadou inspirativních lidí i talentů, se kterými bylo potěšení pracovat. A i díky tvrdé práci vás všech můžu nyní předat dál business, který se dokázal zlepšovat i v nelehkých časech a který vstoupil do první ligy české e-commerce a stal se zaslouženě love brandem,“ dodává Jitka Dvořáková.

Související