Scania dodala svůj první plně elektrický nákladní vůz v Maďarsku a v celém regionu střední Evropy, který zahrnuje také Českou republiku a Slovensko. Společnost WIN Capital Kft. převzala toto vozidlo na galavečeru za přítomnosti Matse Gunnarssona, výkonného viceprezidenta a vedoucího obchodní organizace Scania. Vozidlo bude sloužit k zásobování prodejen Aldi v Budapešti.

„Ve Scanii jsme plně odhodláni dosáhnout našich vědecky podložených cílů, například snížit emise oxidu uhličitého z používání našich výrobků o 20 procent do roku 2025. Akumulátorová elektrická nákladní vozidla jsou v této věci klíčová, protože v roce 2025 by měla tvořit 10 procent našeho celosvětového prodeje. Máme produkty a služby, abychom tohoto cíle dosáhli, ale potřebujeme také první partnery, zákazníky, kteří jsou odhodláni podílet se na této změně s námi. A jsem opravdu nadšený, že jsme našli prvního zákazníka v Maďarsku ve firmě WIN Capital a její dceřiné společnosti Happy Cargo,“ řekl Mats Gunnarsson.

Související

Obě společnosti sdílejí podobnou vizi. „Cílem naší společnosti je vytvářet udržitelnější dopravní řešení pro naše zákazníky a v konečném důsledku pro celou společnost. Akumulátorová elektrická nákladní vozidla, jako je naše nová Scania, jsou nejudržitelnějším řešením na trhu. Na firmě Scania se mi líbí, že nedodali pouze nákladní vozidlo, ale také nabíječku a systém řízení nabíjení. Dostali jsme kompletní servis,“ dodal Loránd Szemerey, zakladatel a CEO WIN Capital Kft.

Přeprava zboží po městě a jeho okolí

Pro značku Scania je Maďarsko průkopníkem v regionu. „Během loňského roku jsme pro společnost HAVI dodali dvě hybridní vozidla. Tentokrát předáváme klíče od našeho prvního bateriového elektrického automobilu. Jsem velmi hrdý na svůj tým, že jsme toho dosáhli a vkročili do nové budoucnosti celého odvětví dopravy. Doufám, že úspěch tohoto vozidla ukáže všem našim zákazníkům, že budoucnost je elektrická,“ uvedl András Vass, ředitel obchodního zastoupení Scania pro východní Maďarsko.

První akumulátorové elektrické vozidlo Scania v Maďarsku je třínápravový podvozek s označením 25 P a celkovou hmotností 27 tun, denní kabinou a chladicí skříňovou nástavbou od společnosti Thermosol Kft. Je navrženo tak, aby v tichosti přepravovalo chlazené zboží po městě a jeho okolí, a to s nulovými emisemi oxidu uhličitého (při nabíjení elektřinou z obnovitelných zdrojů) a nulovými emisemi škodlivin, jako jsou pevné částice nebo oxidy dusíku.

Návrhu vozidla předcházela analýza

Vozidlo je vybaveno elektrickým agregátem o výkonu 230 kW a devíti akumulátorovými moduly o celkové kapacitě 300 kWh. Tato kombinace umožňuje plně naloženému nákladnímu vozu s chladícím boxem absolvovat všechny úkoly jednoho pracovního dne. Než bylo vozidlo objednáno, Scania provedla důkladnou analýzu provozu v Happy Cargo, aby se ujistila, že konkrétní specifikace automobilu vyhoví každodenním úkolům a možnostem nabíjení této firmy.

Společně s vozidlem Scania poskytla také nabíjecí systém pro depo Happy Cargo. Systém se skládá z jedné mobilní 40kW nabíječky Kempower, která může dobít nákladní automobil přes noc, a systému řízení nabíjení ChargeEye, který umožňuje zákazníkovi řídit a monitorovat proces nabíjení na dálku, například aby se zabránilo přetížení elektrické sítě v depu nebo aby se vozidlo nabíjelo v čase, kdy jsou ceny elektřiny nižší. Toto řešení je jedním z nejskromnějších, které Scania dokáže nabídnout: společnost je připravena zajistit analýzu možností nabíjení a následně navrhnout a dodat vhodnou a škálovatelnou dobíjecí infrastrukturu i pro velké flotily elektrických nákladních vozidel.

Kromě nabíjení lze s elektrickým nákladním vozidlem Scania dodat i další služby, jako jsou smlouvy na údržbu, které mohou pokrývat i neočekávané události, a financování.

Související