Roste poptávka i po AMR robotech

Automatizace logistiky je na českém trhu stále velmi rychle rostoucím oborem a dá se tedy říci, že velký zájem je o všechny segmenty automatizačních produktů. V poslední době se stále častěji potkáváme s požadavky na flexibilní systémy horizontální přepravy břemen. K tomu se využívají především malé automatické roboty (AMR), které břemeno převážejí zespodu a díky kompaktním rozměrům a přesné navigaci zvládají práci i ve stísněných prostorách, jako jsou výrobní provozy. Jungheinrich v tomto segmentu vsadil v loňském roce na jistotu a spojením s mnichovskou společností Arculus získal špičkový produkt, který se nám rychle podařilo plně integrovat do našeho portfolia a propojit s ostatními systémy. Těmi mohou být například automatizované VNA vozíky obsluhující regálové systémy. Díky tomu vzniká ucelený automatický systém jak horizontální vnitropodnikové přepravy, tak i skladování.

Současně přetrvává velký zájem o plně automatické skladovací systémy ASRS, tedy takové, kde obsluha – picker – stojí na místě a systém sám k jeho vychystávací stanici dopravuje jednotlivé položky v přesně daném pořadí. V tomto segmentu aktuálně dokončujeme jeden významný projekt na Moravě s instalací čtyř jeřábových zakladačů tzv. Miniload Jungheinrich STC2B1A.

Související

Společným jmenovatelem všech automatizačních projektů je pak software, respektive správné propojení všech systémů. WMS a ERP systémy zákazníka musí perfektně komunikovat s řídicím systémem automatického systému. To je něco, co se může zdát jako banalita, ale často to bývá větším oříškem než instalace a rozhýbání samotného automatického systému. V tomto ohledu máme v Jungheinrichu velkou výhodu v podobě softwaru Logistik Interface. Jedná se sice o neviditelný systém stojící v pozadí, ale o to zásadnější. Ve zkratce se jedná o rozhraní, které umožní komunikovat nejrůznějším systémům od více dodavatelů a zajistí hladký tok dat.

Díky němu se nám u jedné významné výrobní společnosti podařilo napojit automatické vysokozdvižné vozíky AGV EKS 215a přímo na systémy výrobní linky a vozíky jsou tak v přímém spojení se svařovacími roboty. Tento systém je pro nás natolik zásadní, že aktuálně obsazujeme v Praze pozici programátora na plný úvazek.

Související