Na změny v mezinárodním obchodu musí logistické firmy rychle reagovat. Celý svět průmyslu přitom dále proměňuje zrychlující se nástup nových technologií. Aby udržely své zásobovací řetězce v chodu, nezbývá logistickým firmám než hledat nové cesty a tvořit rychlá řešení. Podrobně o tom píše kolega Pavel Toman ve svém článku.

Nejen základní pilíře a principy služeb řídicích věží dodavatelského řetězce popisuje a objasňuje v rozhovoru Jan Lonek ze společnosti Yusen Logistics (Czech). Právě v této oblasti se uplatňují integrované systémy i big data analýzy a odborníci Yusenu již prověřují také možnosti umělé inteligence. Ani ona ovšem sama o sobě není všespásná, a přestože vývoj nových technologií pokračuje zrychlujícím se tempem, lidský faktor je stále důležitý, jak Jan Lonek zdůrazňuje.

Stále platí, že největším partnerem Evropské unie v obchodu se zbožím je Čína. O tom, proč se vyplatí diverzifikovat dopravní cesty, píše Martin Šereda, expert na distribuční logistiku ve společnosti Logio. Nad dalším vývojem námořních přeprav zboží z Asie se zamýšlí i experti společnosti Geis a docházejí k jednoznačnému doporučení pro firmy, které námořní přepravu využívají: využijte aktuálně nízkých cen a dostupných kapacit.

Jihomoravskou společnost Sonnentor, proslulou výrobou čajů a dalších bioproduktů, jsem navštívil téměř po dvou letech. Přečíst si můžete o nové ekologické hale Solis se skladem pro dva tisíce paletových míst, do něhož dodala technologie společnost Jungheinrich. Na našem webu logistika.ekonom.cz popisuji rovněž zdokonalující se logistické procesy v Sonnentoru a kromě dalších fotografií přidávám i podrobnosti o samotné budově. Rád bych vás, naše milé čtenáře, v této souvislosti upozornil i na profil Logistiky na LinkedInu, který najdete poté, co ve vyhledávači na sociální síti zadáte sousloví „odborný měsíčník Logistika“.

A právě na síti LinkedIn jsem objevil momentky z nácviku slaňování z regálového zakladače v rámci bezpečnostního školení společnosti Linde MH.

Související