Převzít si nákup a zároveň poslat dál nepotřebné knihy, aby dělaly radost jinde. To je vize nového projektu dvou velkých českých inovátorů internetových služeb: prodejce potravin Rohlik.cz a knižního secondhandu Knihobot.cz. Ti přicházejí s ojedinělou společnou službou, která umožňuje při převzetí nákupu kurýrovi rovnou svěřit i zásilku nevyužívaných knih pro Knihobot. O nic dalšího se zákazníci starat nemusí, firmy si totiž balíček samy předají a jim jen přijdou peníze na účet. Rohlík navíc výnosy za tuto službu věnuje kompletně na charitativní účely.

Od května budou mít zákazníci Rohlíku možnost kurýrům při převzetí nákupu předat i nepotřebné knihy a prodat je prostřednictvím knižního secondhandu Knihobot. Novinka je nejen ekonomická, ale i ekologická. Firmám nevznikají náklady navíc, protože Knihobot díky rozsáhlé funkční logistice Rohlíku nemusí najímat vlastní kurýry nebo doručovatele. A Rohlík si tašky s knihami přidá do svých dodávek, čímž dojde ke stoprocentnímu využití kapacity kurýrů a snížení uhlíkové stopy.

Související

„Vždy se snažíme přemýšlet nad tím, jak naše služby ještě zmaximalizovat a zákazníkům i trhu přinést zase něco nového. Co jim ušetří o trochu více času nebo jim usnadní život. A přesně o tom je naše spojení s Knihobotem. Jsme nadšení, že jsme se dohodli. Vše jsme rychle odstartovali a nový projekt teď pomáhá nejen zákazníkům, kterým rozhodně usnadníme být zase o něco ekologičtější, ale i těm, kteří potřebují pomoc,” říká o projektu CEO Rohlíku Martin Beháň a upozorňuje tak na další rozměr projektu – ten charitativní.

Rohlík totiž veškeré finance, které získá od Knihobotu za zajištění logistiky balíčků, věnuje charitativním organizacím. Konkrétně neziskovkám, které pomáhají samoživitelkám a samoživitelům, dětem bez domova a seniorům v nouzi. Spokojenost ze vzájemné spolupráce je i na straně Knihobotu. „Ve všech procesech se snažíme být maximálně ekonomičtí. I proto nám dává smysl využít ke svozu službu, která na cestách k zákazníkům využije své kapacity a pomůže lidem dostat použité knihy snadno zpět do oběhu,“ komentuje Dominik Gazdoš, CEO Knihobotu.

Spojení je v tuzemsku opravdovou raritou a svědčí nejen o maximální ochotě velkých byznys hráčů spolupracovat v zájmu udržitelné budoucnosti, ale také o velké chuti přicházet neustále s inovacemi, novými cestami a funkčními ekologickými řešeními.

Dva v jednom

Celý proces je pro zákazníka velmi jednoduchý. Při doručování nákupu si pouze připraví nepotřebné knihy do tašky, na kterou napíše své telefonní číslo a email. Tašku pak předá kurýrovi a tím jeho starost končí. V Knihobotu je zásilka knih spárována se zákazníkem a zanesena do systému. Knihobot knížky sám nafotí, nacení a nabídne k prodeji. Poté, co se kniha prodá, obdrží zákazník 60 procent prodejní ceny minus 29 Kč.

Přicházejí noví zákazníci

Knihy bude možné odevzdat kurýrům v hlavním městě i regionech, ve kterých mají flotily Rohlík.cz perfektní zastoupení. „Jsme rádi, že naši zákazníci získají v rámci celé republiky další možnost, jak knihy do oběhu poslat, aniž by je museli balit a složitě připravovat. A věřím, že díky Rohlík.cz se dostaneme i do domácností, které nás dosud neznají,” dodává Gazdoš. Jednoduchost vracení knih je podle něj základním předpokladem, jak lidi naučit posílat knihy dál. To, že lidé nemusí knihy nijak balit a mohou je vracet u převzetí jídla, dělá z jejich třídění a loučení se s nimi běžnou rutinu, kterou by podle Gazdoše mělo posílání knih být.

„Cílem Rohlíku je zase neustále hledat nové cesty, jak zlepšovat každodenní život zákazníkům, zlepšovat ekologičnost svého provozu a pomáhat tam, kde je to potřeba,” uzavírá jeho CEO Martin Beháň.

Související