„Nemyslíme si, že postupovat podle principu ‚rychleji, silněji a více‘ je to nejsprávnější. Musíme se zaměřovat na to, co je pro naše zákazníky právě ‚tak akorát‘,“ řekl na stuttgartském veletrhu LogiMat Frank Müller, hlavní brand manager tradičního hamburského výrobce manipulační techniky Still, v souvislosti se stále více skloňovanými trendy udržitelnosti.

Podle Franka Müllera společnosti, které manipulační techniku kupují, jsou, co se týče nákladů a efektivity, pod čím dál větším tlakem a dodavatelé vozíků musí na tuto situaci reagovat. Jak? O tom můžete číst v reportáži doplněné 17 snímky přímo z veletrhu. Na tomto místě prozradím tolik, že například další výrobce manipulační techniky, společnost Linde MH, klade důraz na energetický mix paliv, která pohánějí její stroje. „Neříkáme zákazníkovi, jaký typ pohonu by měl kupovat, zda elektrický, plynový, či dieselový. Jsme tu pro něj, abychom mu dokázali pomoci vybrat správný zdroj energie právě pro jeho provoz a pro činnosti, které vykonává,“ upozornil na veletrhu Stephan Prokosch, senior vice president brand management Linde Material Handling. Konkurenční společnost Jungheinrich v rámci cesty k bezemisní logistice naproti tomu ustoupila od prodejů nových spalovacích vozíků. Také o tom, jaké novinky nabízí ona, můžete v reportáži číst.

Pro dodržování principů udržitelnosti v provozu manipulačních vozíků však není důležité jen palivo používané k jejich pohonu, ale efektivita jejich nasazení vůbec. Značka Toyota MH nabízí svým zákazníkům systém správy vozíků I_Site. Mezi jeho hlavní výhody patří zvýšení zodpovědnosti řidičů za svěřenou techniku nebo kontrola správného zacházení s bateriemi. Podrobnosti popisuje Petr Panáček, manažer konzultačních služeb Toyota MH ČR.

Udržitelnost je ovšem komplexní téma (nejen) celé logistiky a dodavatelských řetězců. Ne vše je černobílé a nechybí ani kritika některých opatření prosazovaných spíše politickými nástroji.

Související
Související