Kolik má vlastně GS1 národních organizací?

Po celém světě je to celkem 116 poboček, u kterých jsou registrovány zhruba dva miliony firem. Pro představu, počet unikátních produktů označených číslem GTIN činí přibližně jednu miliardu. A téměř 400 milionů z nich je uloženo v globálních registrech GS1. Do těchto registrů přibývá každou sekundu sedm výrobků.

Co by měla přinést očekávaná migrace na 2D kódy v maloobchodě?

Přechod retailu z lineárních na 2D kódy GS1 oznámila v loňském roce. Podobnou proměnou v posledních letech prošlo zdravotnictví. Pro klasický retail migrace na 2D kódy na pokladnách přirozeně představuje větší výzvu.

Důvodem pro přechod je schopnost dvoudimenzionálního kódu kódovat větší množství informací včetně dynamických dat na menší ploše. Díky algoritmu pro korekci chyb bude možné tyto kódy načítat i při jejich částečném poškození. Sníží se počet problematicky snímatelných výrobků, jejichž podíl stále činí kolem jednoho procenta. Toto zdánlivě malé číslo představuje pro retail obrovské náklady navíc.

Jak budou v maloobchodě využita dynamická data?

Automatické snímání data mini­mální spotřeby zefektivní skladové hospodářství a pomůže omezit plýtvání potravinami. Produkty s blížící se expirací bude možné snadno nabídnout ve slevě. Dvojrozměrné kódy navíc vyřeší problém identifikace zboží s proměnnou hmotností, jako je ovoce, zelenina, sýry, maso nebo lahůdky. Stávající způsob značení identifikačními strukturami s omezenou působností zde již přestává vyhovovat.

Jak dlouho by měla tato migrace trvat?

Globální trh by k ní měl být hotov v roce 2027. Počítá se s technologickou připraveností na straně maloobchodníků, dodavatelů i poskytovatelů logistických a dalších služeb.

Související
3 minuty čtení
Čárový kód vznikl na základě poptávky maloobchodu. Brzy našel uplatnění v dopravě a logistice. Fungování dodavatelských řetězců a obchodu vůbec...

Očekáváte, že klasické čárové kódy postupně vymizí?

Ve vzdálenější budoucnosti ano.

Jaké výhody přinese využívání 2D kódů v distribučních a logistických řetězcích?

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.