Do nabídky se v první fázi dostalo 2300 nejprodávanějších léků a doplňků stravy nebo zdravotnických pomůcek. V nabídce jsou kromě běžných značek také oblíbené „privátky“ přímo od Dr. Max. Těch Košík nabízí rovnou 300.

Samostatnou výzvou celého projektu byla logistika. Distribuce volně prodejných léků totiž podléhá certifikaci a dohledu Státního ústavu pro kontrolu léčiv a nakládat s nimi mohou pouze kvalifikovaní pracovníci. Dr. Max proto ve spolupráci s Košíkem vybudoval svou 490. lékárnu, za jejíž provoz zodpovídá, přímo na ploše distribučního centra v Horních Počernicích. Funguje v zabezpečeném režimu a je zcela oddělená od ostatního provozu.

Jak lékárna Dr. Max na Košíku funguje?

• Zákazník může objednávat sortiment lékárny i potraviny, tak, jak je zvyklý.

• Kvalifikovaný personál lékárny Dr. Max jeho objednávku připraví do zapečetěného obalu a přidá k nákupu.

• Celá objednávka potravin i zboží z lékárny dorazí k zákazníkovi v objednaný čas na zvolenou adresu.

• Košík zatím neumožňuje nakoupit pouze zboží prodávané v lékárně.

• Službu mohou v první fázi využít zákazníci v Praze a středních Čechách.

Spolu s nákupem, který zákazník zaplatí dohromady tak, jak je zvyklý, dorazí objednávka z lékárny na vybranou adresu v samostatném zapečetěném obalu. Pozornost věnoval Košík i informacím o prodávaném sortimentu: přímo v produktovém detailu je možné získat základní informace o dávkování a pomocí identifikace přípravku v databázi Státního ústavu pro kontrolu léčiv stáhnout aktuální příbalovou informaci. Zároveň zde bude možné ověřit platnou certifikaci lékárny.

 Objednat si spolu s běžným nákupem je možné volně prodejné léky – ať už přípravky proti bolesti, nachlazení, alergiím nebo třeba na zažívací problémy. Samozřejmostí je široká nabídka vitamínů a bylinek, k dostání je zároveň sortiment specifických kategorií, jako jsou například potřeby pro miminka, seniory nebo veterinární přípravky.

Související

„Snažíme se z Košíku udělat místo, kde domácnost sežene opravdu vše, co ke svému každodennímu fungování potřebuje. Navíc za ceny, které budou patřit k těm nejlepším. Díky Dr. Max jsme v tomto duchu mohli zásadním způsobem doplnit jednu z důležitých kategorií – tedy lékárnu – a hned v prvních letních týdnech si otestovat, jak velký je o tento sortiment zájem,“ zmiňuje Ivan Utěšil, CEO Košík.cz.

Sortiment se bude měnit každý měsíc

Unikátní je způsob, jakým bude Košík se sortimentem nadále pracovat. Lékárna by totiž měla žít spolu se zákazníky Košíku. Kromě základních kategorií, které jsou vyhledávané celoročně, se bude významná část z celkového sortimentu měnit na měsíční bázi podle sezony. Do prvních týdnů prázdnin tak Košík startuje například se speciální nabídkou repelentů, přípravků proti alergii, opalovacích krémů, balíčků do letadla nebo výživových doplňků pro sportovní aktivity.

Další z výhod pak bude dostupnost – sortiment lékárny bude možné nakoupit s doručením již tři hodiny od objednání a vzhledem k tomu, že Košík nákupy přiváží od šesti do 23 hodin, bude patřit mezi „nejdéle otevřené lékárny“ ve všech městech, kam lékárenský sortiment rozváží.

„Přítomnost v online supermarketu Košík.cz nám na jedné straně umožní oslovit nové klienty a na druhé jsem si jist, že i jeho zákazníci uvítají rozšíření nabídky o lékárenský sortiment,“ věří Jan Žák, generální ředitel lékárenské sítě Dr. Max.

Nová služba je k dispozici zatím pro zákazníky z Prahy a Středočeského kraje a dalšímu rozvoji se v budoucnu Košík nebrání.

„Po vyhodnocení pilotního provozu se pochopitelně zaměříme i na možnou expanzi do dalších českých a moravských regionů,“ zakončuje Ivan Utěšil.

 

Související