Letošní jubilejní 30. ročník soutěže Obal roku vyvrcholil slavnostním galavečerem ve čtvrtek 19. října v Aquapalace Praha, kde si prestižní ocenění v podobě skleněných trofejí odnesly společnosti Van De Velde Unipap, Antalis, Logik, a na prvním místě Thimm za Boxy pro T-phone launch pro firmu T-mobile.

Ze 34 vybraných obalů vybrala předsedkyně poroty Jana Žižková čtyři nejlepší obalové exponáty. O třetí místo se rozdělily společnosti Antalis s papírovou vázací páskou a společnost Logik s interaktivním boxem pro kočky Brit Care Cat, na druhém místě společnost Van De Velde Packaging Unipap s obalovým řešením Adapt. Na prvním místě se umístila společnost Thimm s Boxy pro T-phone launch pro zadavatele T-mobile. Boxy byly určené ke slavnostnímu uvedení nových telefonů na trh – velké pro prodejny a malé pro ambasadory a influencery. Společnost Thimm produkt přihlásila do kategorie Marketing, jež byla letošní novinkou.

„Mám radost, že nová kategorie Marketing přinesla tolik skvělých obalů. Ukazuje se, že obaláři jsou opravdu kreativní, protože tradiční obalový materiál použijí nejenom na obal, ale i na produkty, které jsou součástí obalu. Také dokázali, že správně použitý obalový materiál může podpořit značku produktu nebo produkt samotný. Opět je vidět, že transportní balení je silnou stránkou našich výrobců a že krabice z vlnité lepenky dnes vůbec nemusí být běžným či dokonce nudným obalem,“ komentuje dění Iva Werbynská, ředitelka Obalového institutu Syba, jež je organizátorem soutěže.

Související

V soutěži byla také vyhlášena Cena udržitelnosti, kterou získala společnost Smurfit Kappa se svým obalem na Medovník – Lidl Mix a nově byla vyhlášena také cena Packaging Print Prize, za výjimečnou inovaci v tisku, kterou obdržela společnost Pebal za svůj obal na kávu Coffee Mountain Gorilla, kdy najednou lze vytisknout šest barevných mutací obalu, což je opravdová novinka na trhu.

O soutěži Obal roku

Obal roku je jediná certifikovaná obalová soutěž určená pro české i zahraniční firmy, které se podílí na zajímavém obalovém řešení. Cílem soutěže je vyzdvihnout a následně propagovat nejlepší myšlenky, inovace a technologie v oblasti balení, které se na trhu objevují. Celá soutěž, mezi jejíž mediální partnery patří i odborný magazín Logistika týdeníku Ekonom, vyvrcholí vždy slavnostním předání ocenění na Galavečeru Obalu roku. Úspěch v soutěži dává možnost nominace a je bránou do světové soutěže WorldStar Award. Zde se utkají ty nejlepší obaly na světě mezi sebou.

Související