Přestože současné kapacity lodí směřujících z Asie do Evropy jsou dostatečné, spolehlivost servisů se v posledních měsících mírně zhoršila a očekává se nárůst cen. Mezinárodní poskytovatel přepravních a infologistických služeb cargo-partner na tuto situaci reaguje nabídkou nových řešení.

Celosvětová poptávka po námořní kontejnerové přepravě zůstává na nízké úrovni, což se odráží i ve statistikách světového obchodu, který obecně stagnuje. V první polovině roku 2023 byl zaznamenán extrémní pokles cen. Přesto Drewry World Container Index (WCI) nedávno signalizoval, že některé trhy už možná dosáhly dna a pomalu se začínají zotavovat, například na transpacifické trase z Asie do Severní Ameriky. Evropa a USA by také mohly zaznamenat nárůst importu.

Navzdory nízké poptávce překvapivě můžeme vidět opětovný nárůst přetížení lodí. Podle Kiel Trade Indicatoru osm procent veškerého zboží odeslaného po celém světě v současnosti uvízlo na kontejnerových lodích a tuto hodnotu lze považovat za neobvykle vysokou. To se odráží i ve spolehlivosti globálního přepravního řádu rejdařů, která po růstu zaznamenaném během první poloviny roku 2023 klesla v červnu o 2,5 procenta na 64,3 procent.

Související

Nejrychlejší námořní spojení pro zásilky z Asie

Pro společnosti, které potřebují zkrátit tranzitní čas svých zásilek nebo hledají komplexní řešení s door-to-door doručením, skladováním, distribucí a celním odbavením, nabízí cargo-partner Adria Express Emergency servis z přístavů Šen-čen, Ning-po a Čching-tao.

„Jde o přímý servis přes přístav Koper s tranzitním časem mezi přístavy již od 19 dnů. Kromě celokontejnerových zásilek provozujeme na pravidelné bázi i vlastní sběrný servis s dekonsolidací v našem skladu v Lublani. Odtud trvá přeprava zboží do České republiky cirka sedm dní,“ vysvětlil výhodu servisu Jiří Jelínek, managing director cargo-partner v České republice.

Přeprava nebezpečného zboží v LCL kontejnerech z Číny

Sběrné námořní kontejnery jsou nejekonomičtějším řešením při přepravě ze zámoří. Společnost cargo-partner tento způsob přepravy nově nabízí již i pro dovozce baterií pro elektrická vozidla, e-kola, elektrické nářadí a medicínská zařízení.

„Díky čtyřicetiletým zkušenostem a široké síti rejdařských společností, se kterými spolupracujeme, jsme dokázali reagovat na poptávku po sběrné přepravě nebezpečného zboží 8. a 9. třídy, které zahrnuje i power banky, mobily s baterií či svítidla,“ uvádí Jelínek. I pro tento typ zboží poskytuje cargo-partner door-to-door servis včetně vyzvednutí a konsolidace z kterékoli části Číny. „LCL kontejnery na týdenní bázi směřují z přístavu Šanghaj do Koperu s průměrným tranzitním časem 29 dní. Sběrný kontejner se otevře až v našem skladu v Budapešti nebo Lublani, odkud se zboží dále distribuuje konečným příjemcům,“ doplnil Jiří Jelínek.

Přeprava po železnici jako alternativa

Železniční přeprava je rychlou, nákladově efektivní a ekologickou alternativou k letecké a námořní přepravě pro zboží z Číny do České republiky. Společnost cargo-partner zajišťuje přepravu kusových zásilek ve sběrných kontejnerech i celokontejnerů po Hedvábné stezce. Vlastní LCL servis na týdenní bázi provozuje z oblasti Šanghaje, Šen-čenu a Ning-pa do Polska, kde se sběrné kontejnery dekonsolidují.

„Nakládka a vykládka sběrných kontejnerů probíhá v našich skladech v Číně a Polsku, díky čemuž umíme garantovat nejvyšší míru bezpečnosti. Přepravní doba mezi železničními terminály se pohybuje v rozmezí 14 až 16 dní, což klientům umožňuje rychlejší doručení než při námořním servisu a zároveň s nižšími náklady, než by to bylo při letecké přepravě,“ vysvětluje Jiří Jelínek. Poskytovatel logistiky zároveň zajišťuje přepravu celokontejnerových zásilek z České republiky do Číny.

Související