Přestože současné kapacity lodí směřujících z Asie do Evropy jsou dostatečné, spolehlivost servisů se v posledních měsících mírně zhoršila a očekává se nárůst cen. Mezinárodní poskytovatel přepravních a infologistických služeb cargo-partner na tuto situaci reaguje nabídkou nových řešení.

Celosvětová poptávka po námořní kontejnerové přepravě zůstává na nízké úrovni, což se odráží i ve statistikách světového obchodu, který obecně stagnuje. V první polovině roku 2023 byl zaznamenán extrémní pokles cen. Přesto Drewry World Container Index (WCI) nedávno signalizoval, že některé trhy už možná dosáhly dna a pomalu se začínají zotavovat, například na transpacifické trase z Asie do Severní Ameriky. Evropa a USA by také mohly zaznamenat nárůst importu.

Navzdory nízké poptávce překvapivě můžeme vidět opětovný nárůst přetížení lodí. Podle Kiel Trade Indicatoru osm procent veškerého zboží odeslaného po celém světě v současnosti uvízlo na kontejnerových lodích a tuto hodnotu lze považovat za neobvykle vysokou. To se odráží i ve spolehlivosti globálního přepravního řádu rejdařů, která po růstu zaznamenaném během první poloviny roku 2023 klesla v červnu o 2,5 procenta na 64,3 procent.

Související

Nejrychlejší námořní spojení pro zásilky z Asie

Pro společnosti, které potřebují zkrátit tranzitní čas svých zásilek nebo hledají komplexní řešení s door-to-door doručením, skladováním, distribucí a celním odbavením, nabízí cargo-partner Adria Express Emergency servis z přístavů Šen-čen, Ning-po a Čching-tao.

„Jde o přímý servis přes přístav Koper s tranzitním časem mezi přístavy již od 19 dnů. Kromě celokontejnerových zásilek provozujeme na pravidelné bázi i vlastní sběrný servis s dekonsolidací v našem skladu v Lublani. Odtud trvá přeprava zboží do České republiky cirka sedm dní,“ vysvětlil výhodu servisu Jiří Jelínek, managing director cargo-partner v České republice.

Přeprava nebezpečného zboží v LCL kontejnerech z Číny

Sběrné námořní kontejnery jsou nejekonomičtějším řešením při přepravě ze zámoří. Společnost cargo-partner tento způsob přepravy nově nabízí již i pro dovozce baterií pro elektrická vozidla, e-kola, elektrické nářadí a medicínská zařízení.

„Díky čtyřicetiletým zkušenostem a široké síti rejdařských společností, se kterými spolupracujeme, jsme dokázali reagovat na poptávku po sběrné přepravě nebezpečného zboží 8. a 9. třídy, které zahrnuje i power banky, mobily s baterií či svítidla,“ uvádí Jelínek. I pro tento typ zboží poskytuje cargo-partner door-to-door servis včetně vyzvednutí a konsolidace z kterékoli části Číny. „LCL kontejnery na týdenní bázi směřují z přístavu Šanghaj do Koperu s průměrným tranzitním časem 29 dní. Sběrný kontejner se otevře až v našem skladu v Budapešti nebo Lublani, odkud se zboží dále distribuuje konečným příjemcům,“ doplnil Jiří Jelínek.

Přeprava po železnici jako alternativa

Železniční přeprava je rychlou, nákladově efektivní a ekologickou alternativou k letecké a námořní přepravě pro zboží z Číny do České republiky. Společnost cargo-partner zajišťuje přepravu kusových zásilek ve sběrných kontejnerech i celokontejnerů po Hedvábné stezce. Vlastní LCL servis na týdenní bázi provozuje z oblasti Šanghaje, Šen-čenu a Ning-pa do Polska, kde se sběrné kontejnery dekonsolidují.

„Nakládka a vykládka sběrných kontejnerů probíhá v našich skladech v Číně a Polsku, díky čemuž umíme garantovat nejvyšší míru bezpečnosti. Přepravní doba mezi železničními terminály se pohybuje v rozmezí 14 až 16 dní, což klientům umožňuje rychlejší doručení než při námořním servisu a zároveň s nižšími náklady, než by to bylo při letecké přepravě,“ vysvětluje Jiří Jelínek. Poskytovatel logistiky zároveň zajišťuje přepravu celokontejnerových zásilek z České republiky do Číny.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-67267570-spolecnost-cargo-partner-k-situaci-odvetvi-namorni-prepravy-zustava-nestabilni