Společnost el nino parfum, jedna z největších evropských online parfumerií, se rozhodla v Nové Pace postavit halu pro parfémy a další kosmetické zboží. Součástí moderního skladu, ze kterého distribuuje výrobky po celé České republice, ale také na Slovensko, do Polska, Rumunska a do mnoha dalších evropských zemí, je skladovací systém AutoStore, který řídí digitalizační platforma Aimtec DCIx. Hlavním impulsem pro realizaci tohoto projekt bylo nahrazení manuální práce a eliminace chyb. Majitelé očekávají návratnost vložených financí do pěti let.
40 tisíc boxů s 60 obsluhujícími roboty
Po pandemii covidu-19 se majitelé společnosti rozhodli investovat do nového skladu zboží, do kterého pořídili moderní robotický systém AutoStore. Má 40 tisíc boxů (binů) s 60 obsluhujícími roboty. Součástí skladu jsou také tři dopravníky – příjmový, výdejový a třídicí. Souhru všech technologií a procesů od příjmu po naložení zboží přepravci řídí digitalizační platforma od společnosti Aimtec. Do budoucna uvažuje el nino parfum také o instalaci automatické balicí linky.
„Naším primárním cílem bylo v nově vybudovaném skladu parfémů eliminovat manuální práci. Ve spolupráci s firmou Aimtec a po nasazení technologie AutoStore se nám povedlo docílit spolupráce člověka s automatizovaným skladem. Zvýšila se efektivita a minimalizoval se vznik chyb s očekávánou návratností investice do pěti let,“ vysvětluje důvody realizace ředitel logistiky v el nino parfum Zdeněk Augusta.
Řízení a optimalizace procesů od příjmu po vychystávání
Při příjmu operátor manuálně rozbalí paletu se zbožím a vloží jej do přepravní plastové bedny, kterou předá na příjmový dopravník. Přepravka odjede k systému AutoStore, který připraví jednotlivé boxy (biny) s odpovídající položkou na základě pokynů od řešení Aimtec DCIx. Jedna přepravka je rozdělena na šest sekcí. Systém zohledňuje velikost a hmotnost zboží, aby nedošlo k přetížení boxu. Navádí operátora ve skladu, říká mu, do které sekce boxu má zboží vložit. Stejně jako příjem od dodavatele se zpracovávají i vratky.
Automatizační technologie v kostce
* AutoStore
* 40 tisíc boxů (binů) s možností rozšíření o dalších 20 000
* 60 obsluhujících robotů
* 9 portů pro příjem a výdej
* 3 typy dopravníků: příjmový, výdajový, třídicí
„Vychystávání zboží probíhá buď z AutoStore, paletového skladu, nebo v některých případech z A zóny určené pro vysokoobrátkové zboží. Může jít například o dárek umísťovaný v rámci akce ke každému parfému. Náš systém přijímá objednávky z ERP Abra a kontinuálně generuje příkazy k výdeji do všech třech zón,“ přibližuje proces vychystávání Pavel Straka, DCIx Consultant ve společnosti Aimtec.
Při výdeji posílá systém pokyny Autostore pro přípravu boxů, který je vyveze do vrchního patra. Po zvolení transakce boxy přijíždějí a operátor přesouvá zboží do plastových přepravek. Aimtec DCIx potvrdí, že je objednávka kompletní. V případě, že přijede poškozený parfém, systém nabídne operátorovi jiný box a původní již dále nenabízí. Pokud je přepravka v pořádku, umístí ji operátor na výdejový dopravník a po průchodu validačním pracovištěm zboží přendá do papírových kartonů. Systém řeší správnost zakázky a neshody v případě chybějícího nebo poškozeného kusu. Rozděluje papírové kartony na třídicím dopravníku podle přepravce (DPD, PPL a další).