P3 Logistic Parks jako vlastník a správce průmyslových nemovitostí nabídne trhu v příštím roce atypickou halu, která může pojmout celou vlakovou soupravu. P3 Lovosice Cargo byla navržena pro překládku mezi silniční a železniční přepravou, což v kontextu silného tlaku na snižování emisí v dodavatelských řetězcích představuje zajímavou příležitost.
Hala v P3 Lovosice Cargo má rozlohu 42 331 čtverečních metrů a atypický půdorys. Mírné zalomení při jedné straně haly má svůj důvod, vede k němu železniční vlečka, po které může přímo do haly vjet vlaková souprava až s 24 vagóny. Nakládka a vykládka tak probíhá pod střechou jako ve kterémkoliv jiném cross docku. Z druhé strany haly je pak k dispozici 25 bran pro kamiony. Budova navíc poskytuje velkorysé administrativní zázemí, 1142 čtverečních metrů kancelářské plochy.
„Kombinace silniční a železniční přepravy může být efektivním způsobem, jak v dodavatelské řetězci snížit uhlíkovou stopu,“ říká Sean-Jason Valta, leasingový specialista P3 Logistic Parks a dodává, že zájem o udržitelná řešení v poptávkách potenciálních nájemců rok od roku zesiluje.
Halu i s železniční vlečkou koupila P3 před pěti lety, kdy na opačné straně trati začala stavět projekt P3 Lovosice. Strategické umístění nedaleko exitu 48 dálnice D8 spojující Prahu a Drážďany podtrhuje právě přítomnost mezinárodního železničního kontejnerového uzlu, a navíc ještě nedaleký přístav na Labi.
Doposud areál využívá nákladní železniční přepravce, od srpna 2025 bude hala k dispozici zájemcům. „Předpokládáme, že o ni budou mít zejména mezinárodní přepravci, mezi jejichž zákazníky jsou globální společnosti. Plnění jejich závazků v oblasti udržitelných dodavatelských řetězců nahrává řešením, která mají jednoznačný environmentální přínos,“ říká Sean-Jason Valta závěrem.