P3 Logistic Parks jako vlastník a správce průmyslových nemovitostí nabídne trhu v příštím roce atypickou halu, která může pojmout celou vlakovou soupravu. P3 Lovosice Cargo byla navržena pro překládku mezi silniční a železniční přepravou, což v kontextu silného tlaku na snižování emisí v dodavatelských řetězcích představuje zajímavou příležitost.
Hala v P3 Lovosice Cargo má rozlohu 42 331 čtverečních metrů a atypický půdorys. Mírné zalomení při jedné straně haly má svůj důvod, vede k němu železniční vlečka, po které může přímo do haly vjet vlaková souprava až s 24 vagóny. Nakládka a vykládka tak probíhá pod střechou jako ve kterémkoliv jiném cross docku. Z druhé strany haly je pak k dispozici 25 bran pro kamiony. Budova navíc poskytuje velkorysé administrativní zázemí, 1142 čtverečních metrů kancelářské plochy.
„Kombinace silniční a železniční přepravy může být efektivním způsobem, jak v dodavatelské řetězci snížit uhlíkovou stopu,“ říká Sean-Jason Valta, leasingový specialista P3 Logistic Parks a dodává, že zájem o udržitelná řešení v poptávkách potenciálních nájemců rok od roku zesiluje.
Halu i s železniční vlečkou koupila P3 před pěti lety, kdy na opačné straně trati začala stavět projekt P3 Lovosice. Strategické umístění nedaleko exitu 48 dálnice D8 spojující Prahu a Drážďany podtrhuje právě přítomnost mezinárodního železničního kontejnerového uzlu, a navíc ještě nedaleký přístav na Labi.
Doposud areál využívá nákladní železniční přepravce, od srpna 2025 bude hala k dispozici zájemcům. „Předpokládáme, že o ni budou mít zejména mezinárodní přepravci, mezi jejichž zákazníky jsou globální společnosti. Plnění jejich závazků v oblasti udržitelných dodavatelských řetězců nahrává řešením, která mají jednoznačný environmentální přínos,“ říká Sean-Jason Valta závěrem.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika

Logistika č. 1/2025





