Při snižování produkce oxidu uhličitého se DB Schenker orientuje na vozidla s alternativními pohony, úspornou jízdu a efektivní konsolidaci nákladu a plánování tras. Nově poskytuje také službu econeutral pro následnou kompenzaci uhlíkové stopy prostřednictvím finanční podpory projektů na ochranu klimatu s certifikací CDM – Clean Development Mechanisms.
V uplynulých letech se celá řada mezinárodních firem zavázala k udržitelnému podnikání a DB Schenker jim podle svého vyjádření chce pomoci těchto cílů v oblasti udržitelnosti dosáhnout. „Víme, že objem nákladní přepravy roste a že emise oxidu uhličitého je nutné snižovat. Proto se dlouhodobě aktivně podílíme na ochraně životního prostředí a stali jsme se vedoucím poskytovatelem služeb v oblasti zelené logistiky,“ říká Tomáš Holomoucký, ředitel společnosti DB Schenker.
Doposud DB Schenker nabízel možnost vybrat si variantu přeprav mimo jiné i podle její ekologické zátěže. Používá k tomu měrnou jednotku ECO2Phant, která odráží spotřebované emise oxidu uhličitého během přeprav. Jeden ECO2Phant má stejně jako dospělý slon pět tun, jen s tím rozdílem, že jde o tuny oxidu uhličitého. Nyní již ale nabízí i přepravy s nulovou uhlíkovou stopou. Ekologicky neutrální přepravu zásilek firma nabízí jako doprovodnou službu při objednání produktu DB Schenkersystem, včetně DB Schenkersystem premium. Služba se jmenuje econeutral a umožňuje kompenzovat uhlíkovou stopu finanční podporou ověřených ekologických projektů.
Za každou tunu zboží na 100 kilometrů přepravní trasy činí příplatek 0,17 eur, při přepravě půltunové zásilky z Prahy do Brna vychází příplatek na přibližně na necelých 14 korun. Výslednou částku za celou přepravu DB Schenker předá prostřednictvím evropské neziskové organizace atmosfair. Ta se věnuje propagaci, rozvoji a financování obnovitelných zdrojů energie ve více než 15 zemích světa a rozděluje finanční prostředky mezi projekty s certifikací CDM. V současné době splňuje 90 procent z nich zlatý standard CDM, nejpřísnější standard pro projekty na ochranu klimatu. Projekty uhlíkové kompenzace neutralizují vyprodukované emise oxidu uhličitého, ale také podporují udržitelnost novými technologiemi a bojem proti chudobě. Mezi takovými projekty je například podpora pěstování hořčice v jedné z nejchudších a nejsušších oblastí Indie, kde se nevyužité části sklizených rostlin mohou využít jako obnovitelný zdroj elektřiny a dodatečný příjem místních zemědělců.
V dnešní době poskytuje DB Schenker ekologická řešení ve všech režimech nákladní přepravy. Zákazníci tak mají možnost snižovat nebo kompenzovat emise oxidu uhličitého napříč celým dodavatelským řetězcem, v letecké přepravě až o 20 procent a až o 50 procent v námořní přepravě. Celkový závazek společnosti je snížení emisí oxidu uhličitého o 50 procent v porovnání s rokem 2006.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika

Logistika č. 2/2025





