Poskytovatel e-commerce fulfilmentu a technologických řešení ShipMonk oznámil, že svůj evropský sklad otevře v letošním roce. Jeho domovem by podle nejnovější tiskové zprávy společnosti mohla být Česká republika, kde už nyní působí přes 50 softwarových expertů ShipMonku v pražském Research and Development centru. Jeho tým společnost i nadále rozšiřuje.

Pro otevření evropského skladu již nyní společnost hledá klíčového člověka, který se postaví do jeho čela a povede celou evropskou expanzi. „Otevření skladu v Evropě bude pro ShipMonk obrovským krokem přes oceán a velkou výzvou v mnoha ohledech. Už teď proto hledáme nové kolegy, kteří se této výzvy nezaleknou a pomohou nám s nastartováním další, evropské kapitoly,” říká Jan Bednář, zakladatel a CEO ShipMonku.

Expanze ve Spojených státech

ShipMonk zároveň oznámil akvizici technologické společnosti Ruby Has Fulfillment zaměřené na 3PL služby (third-party logistics, logistika přes třetí strany). Akvizice posílí plány ShipMonku na další expanzi napříč Spojenými státy, i dále do Kanady a Velké Británie, a prohloubí tak jeho nabídku služeb pro firmy a značky ze segmentu DTC (direct-to-consumer), uvádí tisková zpráva firmy.

„Ruby Has Fulfillment je pro nás ideálním doplněním a investicí do služeb a technologií, které dále obohatí a vylepší nabídku našich služeb pro B2B a větší klienty,“ dodal Jan Bednář.

Díky akvizici společnosti Ruby Has se ShipMonk rozšiřuje o:

* Osm fulfilmentových center pokrývajících New York, Nevadu, New Jersey, Kentucky, Kalifornii, Kanadu a Spojené království. Se stávajícími lokacemi na Floridě v Kalifornii, Pensylvánii a Mexiku teď ShipMonk provozuje 11 distribučních center.

Přes 1,3 milionů čtverečních stop (cca 121 tisíc čtverečních metrů) skladové plochy, ShipMonk tak celkem pokrývá přes 2,4 milionů čtverečních stop (cca 223 tisíc čtverečních metrů) po celém světě.

* Přes 700 nových zaměstnanců. Pracovní síla v ShipMonku se tak od ledna 2021 více než zdvojnásobila, aktuálně zaměstnává přes 3000 lidí, což společnosti zajišťuje stabilitu v jinak náročném segmentu s přetrvávajícím nedostatkem pracovních sil jak v dodavatelském řetězci, tak ve skladech.

* Kompletní dosah napříč Severní Amerikou od Kanady, přes USA až do Mexika s nejlepšími službami ve své třídě a dvoudenní přepravní službou pro všechny vnitrostátní zóny.

* Zařízení se standardy GMP (Goods Manufacturing Process) pro místa registrována jako potravinářská zařízení (certifikována FDA), zdravotnická zařízení třídy 1 a 2 a velkoobchodní provozy s licencí na potraviny.

Rozšířený tým zákaznické podpory zahrnující dedikované manažery určené přímo pro konkrétní klienty, týmy na místě a osvědčený proces kvality služeb i jejich kontroly a zákaznické odezvy, včetně nového systému pro pravidelné hodnocení služeb a podpory B2B (business-to-business) klientů.

* Fulfilment řešení, která umožní pokročilé možnosti dodržování požadavků a pokynů pro brandovou komunikaci a služby s přidanou hodnotou jako gravírování, výšivky, leptání apod. a také komplexní zpracování vratek.

* Automatizace fulfilmentu a další robotizace, které se úspěšně prokázaly jako efektivní řešení pro redukci nákladů, zvýšení kvality a rychlosti odbavení.

K čemu pomohou technologie od Ruby Has

„Naše společná budoucnost je slibná. Se spojením s Ruby Has je teď ShipMonk nesporným lídrem na trhu a přináší obchodníkům tu největší hodnotu,” komentoval spojení Rafael Zakinov, zakladatel a CEO Ruby Has, který přijal pozici produktového ředitele v ShipMonku.

Související

Dnes ShipMonk obsluhuje přes 2000 B2C společností včetně BrüMate, Liquid IV, FEAT či Glamnetic. Robustní klientská základna Ruby Has, která zahrnuje Brooklinen, The Ridge a Overtime tak rozšíří seznam klientů ShipMonku o velké společnosti a známé B2B značky.

Technologie Sure Sort, kterou Ruby Has využívá, tak doplní skladové technologie ShipMonku. Nabídku 3PL rozšíří EDI (Electronic Data Interchange) se specializovaným nastavením fulfilmentových center pro dosažení flexibility, která je velkými klienty často vyžadována.

Tyto novinky doplňují již tak komplexní nabídku služeb poskytovaných klientům bez ohledu na jejich velikost či potřeby. Platforma ShipMonk umožňuje obchodníkům v jakékoli fázi jejich růstu s rychlejším škálováním, a to díky možnosti delegování hlavních aktivit týkajících se kompletní správy fullfimentových objednávek, řízení zásob a zákaznických procesů i po provedení nákupu (sledování objednávek, vrácení zboží apod.). Ruby Has pak přináší ShipMonku specifické procesy i technologii pro jednotlivé značky. Toto modernizované fulfillmentové řešení umožňuje objednávky odděleně pickovat a balit a klientům zajistit vysoce kvalitní a efektivní zpracování celé objednávky na míru.

 

V posledních 18 měsících se společnosti ShipMonk podařilo získat finance ve výši 355 milionů dolarů pro urychlení růstu a expanze, díky čemuž může obsluhovat stávající i nové zákazníky na domácí scéně v USA i na mezinárodní úrovni. V říjnu loňského roku ShipMonk dokončil v Mexiku akvizici společnosti El Mar Mexico (psali jsme v Logistice loni 28. října) a společně s akvizicí Ruby Has nyní pokrývá severoamerické provozy od oblastí Mississauga v Ontariu v Kanadě po Tecate v Mexiku. Tyto lokality na severu a jihu od hranic USA umožňují společnosti využít sekci (paragraf) 321 americké legislativy umožňující legálně obejít nutnost zdanění většiny amerických zásilek, poplatků a dovozních cel.