„Výrazným faktorem je větší míra nejistoty v plánování, velké výkyvy v poptávce ze strany zákazníků, narušení dodavatelských řetězců, vyšší potřeba cash flow a stále obtížnější plánování zdrojů. Dalším faktorem jsou aktuálně stále rostoucí ceny všech nákladových vstupů od ceny práce, pohonných hmot, nájmů až po nárůst ceny energií.“ Úryvek z anketní odpovědi Simony Kijonkové, TOP podnikatelky Česka 2021, zakladatelky Zásilkovny a CEO skupiny Packeta na dotaz, jak se proměňuje svět e-commerce a jak tyto změny ovlivňují dění v její firmě, se dá myslím vztáhnout prakticky na leccos, co souvisí s průmyslem, obchodem, logistikou i našimi soukromými životy.

I v těchto souvislostech je „anketní“ čtení o tom, jak se oslovené společnosti spjaté se světem e-commerce vyrovnaly s vánoční sezonou a jak se proměňuje jejich činnost, velmi poučné. Problémy, které musí řešit, se nějakým způsobem týkají životů nás všech.

Potíže v námořní a letecké dopravě ve druhém roce protipandemických opatření podrobně popisuje Pavel Toman. Komplikace způsobují nejen opatření přijímaná v boji proti covidu-19, ale také celá řada dalších faktorů. S využitím informací a postřehů předních českých odborníků se můžete ponořit do propletence příčin a následků různých dříve nevídaných jevů, dějů či nařízení a začíst se do kvalifikovaných úvah o možných řešeních včetně opatrných predikcí, jak se může situace vyvíjet letos a v dalších letech.

Související

Stranou velkých změn samozřejmě nezůstává ani expresní přeprava. Kdo by o tom měl vědět více než Luděk Drnec, generální ředitel DHL Express pro Českou republiku? Ve firmě působí již 27 let, ale největší výzvou se pro něj staly právě úkoly spojené se zvládnutím pandemické situace. V rozhovoru hovoří například o tom, že automatizace musí ladit ve firmě se všemi procesy − samotný robot spokojenost zákazníka nezajistí.

Dobře odvedená práce je prostě stále dobrou kotvou i v době, která se zdá být nejistá nejen kvůli rozkývaným dodavatelským řetězcům. Přesvědčit se o tom můžete v reportážích ze skladu firmy Ecologistics či ze závodu Assa Abloy. A za pozornost stojí i zpráva o tom, jak již v brzké době získají druhý život baterie z vozíků Jungheinrichu.

Související