Snad všechny logistické obory jsou zasaženy válkou na Ukrajině a zvyšujícími se cenami energií. Mluvit o covidu‑19 v minulém čase je vzhledem k aktuálním prognózám nemístná troufalost. Na druhou stranu právě logistické společnosti vynikají v umění přizpůsobovat se a hledat stále nová řešení pro problémy, které s sebou v mnoha ohledech neklidná doba přináší.

Mám radost, že v nesnadných časech stojí v čele firem lídři, kteří dokážou realisticky hodnotit situaci, nebojí se říkat nepopulární pravdy, zůstávají nohama na zemi a zároveň plánují a uskutečňují odvážné projekty. Mezi takové patří Marek Cvačka, generální ředitel společnosti ESA logistika. Mezi novinky, které nám prozradil, patří i zpráva o tom, že od září začne ESA logistika ve skladu v polské Poznani poskytovat služby společnosti Bridgestone. Zrovna tak nás ovšem zaujaly vize Marka Cvačky pro blízkou budoucnost i jeho elán do práce, kde největší odpovědnost cítí za tisíc zaměstnanců firmy, a kterou i přesto bere především jako zábavu.

Rád bych také upozornil na další dva rozsáhlejší materiály od Pavla Tomana, v nich se zabývá aktuálním děním v mezinárodní kamionové dopravěna železnici. Jak píše, poskytovatelé služeb na silnici musí stále hledat způsoby, jak na dynamicky se měnícím trhu prokličkovat a projet se svými vozidly, a ani vlaky se jen tak zastavit nenechají. Čtěte mimo jiné třeba rozbor toho, jak do všeho dění zapadají snahy o elektrizaci.

Rektor Vysoké školy logistiky, prezident České logistické asociace a člen redakční rady našeho časopisu prof. Václav Cempírek píše o tom, jak zvládat vytíženost a financování dopravní sítě. Zaměřuje se přitom na projekty spojující Evropu s Asií, v nichž hraje důležitou roli Uzbekistán.

Vážím si toho, že jsem mohl navštívit provoz společnosti Ball Aerosol ve Velimi u Kolínadistribuční centrum rodinného holdingu Hopi v Prostějově. Firma ve středních Čechách vyrábějící protlačovaná hliníková pouzdra automatizovala přepravu palet od výrobních linek i směrem k nim za pomoci technologie od společnosti Toyota Material Handling. A moravský areál Hopi (disponující manipulační technikou od Toyoty MH a Jungheinrichu) poskytuje nově logistické služby také Nestlé, největšímu světovému potravinářskému koncernu.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-67096500-logisticke-firmy-jdou-prikladem-jak-reagovat-na-nelehke-casy