Nové kompletační centrum Mailstepu umožní ve spolupráci se společností NutritionPro rychlé doručení jídel. Je to vůbec poprvé, co se v ČR rozjela spolupráce mezi fulfillmentovou firmou a dodavatelem krabičkové diety. Na přípravu 200 čtverečních metrů velkého kompletačního centra, schopného zásobovat desetitisíci jídly tisíce klientů denně, měl Mailstep pouhé dva měsíce.
Mailstep, společnost specializující se na fulfillmentová řešení pro e-shopy, nově poskytuje kompletaci a expedici jídel klientovi NutritionPro, dodavateli krabičkových diet na míru. Spolupráce s klientem NutritionPro byla podepsána v únoru a začala již v dubnu.
„Díky obrovskému nasazení všech oddělení se nám podařilo dokončit stavbu a spustit expedici jídel přesně 6. dubna. Testování nového systému kompletace proběhlo tři dny před spuštěním ostrého provozu a bylo velmi úspěšné,“ řekl Eduard Steško, produktový manažer Mailstep, který má tuto spolupráci na starosti.
Nové 200 čtverečních metrů velké chladící zařízení je modulární, takže je možné jej kdykoli v řádu dnů rozšířit o další metry čtvereční. Stavbu financovaly obě společnosti, ale přesná částka investice nebyla zveřejněna.
Jedná se o unikátní spolupráci na českém trhu, neboť zde nikdo nenabízí fulfillmentové služby pro klienty s rychloobrátkovým zbožím, které podléhá rychlé zkáze, a očekává se jeho doručení v tentýž den. I v zahraničí fulfillment standardně řeší spíše velké distribuce do restaurací nebo provozoven a doručení následující den.
„Jídlo do Mailstepu přichází od výrobců již zabalené, což však neznamená, že by nemuseli dodržovat striktní teplotní řetězec a hygienické normy SZPI pro práci s potravinami. Od té doby, co kompletaci a distribuci krabičkových diet outsourcujeme, se nám rozvázaly ruce pro další aktivity,“ říká Jan Valeš, obchodní a marketingový ředitel NutritionPro.
E-shopy a obecně firmy s rychlým růstem řeší často neúměrné zvyšování nákladů na provoz a diverzifikaci lidských zdrojů na provozní část. „To je vlastně alfou a omegou Mailstepu. Snížit náklady a nechat volné ruce provozovatelům e-shopů pro růst i zlepšování jejich služeb,“ uzavírá Eduard Steško.
Mailstep je logisticko-technologická společnost v České republice působící v oblasti fulfillmentu pro e-shopy. Aktuálně zajišťuje servis pro více než 200 e-shopů střední a západní Evropy a pro několik evropsky významných klientů v oblasti e-commerce subscription (předplatné služeb elektronického obchodu). Technologické řešení Mailstepu je propojeno s více než 50 evropskými balíkovými dopravci, předními marketplaces a největšími tuzemskými i světovými e-shopovými platformami (Shoptet, Shopify a další). Mailstep je na trhu již od roku 1990.