Skupina Packeta, která vlastní českou logisticko-technologickou firmu Zásilkovna, navýšila v roce 2023 obrat na 7,25 miliardy korun. Meziročně jde o nárůst ve výši 18,3 procenta. Počet přepravených zásilek dosáhl téměř 106 milionů. Ve srovnání s rokem 2022 jde o navýšení o 17,9 procenta. Na konci loňského roku měla skupina Packeta více než 15 500 vlastních výdejních míst ve čtyřech zemích, z toho 6200 Z-Boxů, automatických boxů a přes 137 tisíc partnerských výdejních míst v celé Evropě.

V roce 2023 Packeta významně investovala do budování nových dep, automatizace a modernizace dep stávajících s cílem zvýšit kvalitu doručení, zvýšit efektivitu svozů a rozvozů zásilek, a tím zvýšit zákaznickou spokojenost. Packeta aktuálně doručuje pro více než 49 tisíc e-shopů. Mobilní aplikaci Zásilkovna si stáhlo přes osm milionů0 uživatelů.

„Packeta v letošním roce i přes pokles celkového e-commerce trhu a dumpingových akcí ze strany konkurentů opět výrazně rostla a navýšila nejen svoji tržní pozici a obrat, ale také výrazně zvýšila ziskovost,“ komentuje situaci Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta. „Posílila tak opět svoji pozici jedničky v oblasti doručování zásilek na českém a slovenském trhu. Rok 2023 byl pro českou e-commerce opět velmi náročný a skončil s meziročním poklesem o šest procent. Packetě se dařilo i přes cenovou válku ze strany konkurentů navýšit svoji tržní pozici prostřednictvím spolupráce se stávajícími klienty i akvizicí klientů nových.“

Související

V loňském roce tak skupina poprvé v historii překročila doručení 100 milionů zásilek ročně. Zároveň investovala do produktů, navýšení kvality i do nových dep či robotizace a automatizace procesů. Vyšší ziskovosti i přes celoroční růst nákladových vstupů dosáhla nejen díky růstu tržeb a tržního podílu, ale zvyšováním efektivity, produktivity práce a hledáním úspor prostřednictvím vylepšováním a automatizace procesů.

„Naši aplikaci Zásilkovna, která dlouhodobě patří mezi nejoblíbenější a nejstahovanější aplikace v zemi, využívá již osm milionů uživatelů. Rok 2023 považuji za jeden z nejúspěšnějších v naší firemní historii, za což bych chtěla poděkovat všem našim více než 2000 zaměstnanců v sedmi zemích. Očekávám, že i letošní rok bude náročný a těžko predikovatelný, ale trajektorie skupiny Packeta je zřejmá. Nadále posilovat naši pozici nejen v České republice, ale i na našich zahraničních trzích, kde působíme, rychleji expandovat a přinášet našim zákazníkům skvělé služby a produkty, které jim usnadňují život,“ dodává Simona Kijonková.

Začátkem minulého roku skupina Packeta expandovala a otevřela svoji sedmou entitu Packeta Adriatic, která své působení započala na Slovinsku. V únoru spustila Packeta na všechny zákazníky novou službu podání zásilek přes Z-Boxy. Podání zásilky je jednoduché a stačí k tomu mobilní aplikace Zásilkovna, která umožňuje i sdílení zásilek s jinou osobou. V květnu loňského roku otevřela skupina Packeta své největší depo na Moravě, a to u Brna v Holubicích. Na celkové rozloze bezmála 12 tisíc čtverečních metrů denně zpracuje až 120 tisíc zásilek. Packeta rovněž navýšila váhové limity zásilek, a to z 10 na 15 kilogramů.

Během loňského roku zahájila skupina Packeta spolupráci s významnými e-commerce hráči. Od března začala skupina spolupracovat s online platformou Allegro.com. Čeští zákazníci tak mohou vybírat z milionů nabídek s doručením do Česka přes Packetu. Novými významnými partnery jsou dále například Kaufland Marketplace, Deichmann, Rossmann, IQOS, Hudy nebo waterdrop.

V závěru roku překonala Packeta řadu rekordů. Za pouhý jeden den zpracovala více než 880 tisíc zásilek. V rámci Black Friday víkendu to bylo 1,6 milionů zásilek, což je oproti roku 2022 nárůst o 14 procent.

Související