Automatizace už dávno není věcí budoucnosti. Proniká do všech oblastí života a velmi silně se uplatňuje všude tam, kde je třeba manipulovat s předměty. Není proto divu, že v moderních skladech nalezneme nejen lidské pracovníky za pákami ještěrek, ale i automatické vozíky, které svůj náklad převážejí bez zásahu lidské ruky. A do toho přichází umělá inteligence, která by mohla vše ještě dále změnit.
Že však ani automatizace nemusí být pomyslným svatým grálem, upozorňuje v rozhovoru František Mikeš, obchodní ředitel společnosti Toyota Material Handling. Zdůrazňuje, že vždy je nutné vyhodnotit konkrétní situaci a potřeby konkrétního uživatele a zákazníka. Toyota MH je přitom významným výrobcem a dodavatelem techniky pro automatizované sklady. Jedním z jejích projektů je instalace pětice autonomních vozíků SAE160 řady Toyota Autopilot v ašském závodu společnosti Petainer Czech Holdings.
Automatizaci zmiňuje v dalším rozhovoru Petr Horák, generální ředitel PPL CZ. Své nové centrální překladiště v Hradci Králové společnost vybavila automatizovaným vysokorychlostním třídicím systémem Vanderlande, který dokáže denně zpracovat až 500 tisíc zásilek. Automatizuje se také vážení zásilek, etikety i štítkování.
Bez techniky automatizovat nelze. Přečtěte si například o nejnovějším modelu autonomního mobilního robota Jungheinrich pro spodní přepravu břemen – Arculee M. Robotický stroj je vybaven pokročilými senzory LiDAR, které umožňují přesnou detekci okolí. A o automatizaci vjezdu do terminálu Paskov společnosti PKP Cargo International s využitím technologie Konica Minolta píšeme v článku Kamery řídí provoz.
Důležitým tématem (nejen) manipulační techniky je také elektrifikace. Linde Material Handling zde přichází se dvěma novinkami v segmentu vozíků od tří do pěti tun. Výrobce využil pro dvojici nových strojů synergií výroby u řady společných dílů.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo odborného magazínu Logistika

Logistika č. 1/2025





