Invaze ruské armády na Ukrajinu a válka, která se poté rozhořela, opět zvýšily míru nejistot v našem světě. Dopady na mezinárodní dopravu a dodavatelské řetězce popisují Petr Kolář z katedry logistiky Vysoké školy ekonomické v Praze a Petr Rožek, výkonný ředitel Svazu spedice a logistiky ČR. O tom, jak se aktuální situace promítla do balíkových přeprav, můžete číst v naší anketě.

Jak píše kolega Pavel Toman, lidé zasažení konfliktem a prchající do bezpečnějších míst potřebují pomoc. V jeho článku čtěte o tom, co znamená tato kritická situace pro humanitární a logistické organizace a jaké jsou principy logistiky humanitární pomoci.

Časopis Logistika chce na tomto místě poděkovat nejen všem společnostem, jejichž zástupci na naše upřesňující dotazy týkající se logistiky humanitární pomoci i možných dopadů války odpovídali (a sami také přispívají s pomocí všude, kde je třeba), ale i všem těm firmám, jež pomáhají s nezměrným nasazením také, ale s veřejnými vyjádřeními se z nejrůznějších důvodů drží spíše stranou.

Obchodní ředitel a prokurista společnosti Still ČR Tomáš Hnízdil v úvodním rozhovoru mimo jiné upozorňuje, že na nákup manipulační techniky mají a budou mít vliv také extrémně vzrůstající ceny paliv. Ze situace vycházejí podle něj výhodněji elektrické vozíky nebo úsporná řešení pohonu, jako jsou hybridní vozíky.

Techniku Stillu jsme měli možnost vidět v nové víceúčelové hale společnosti Rhenus v Chrášťanech u Prahy. I vzhledem k tomu, že v současnosti často váznou též dodávky papíru do tiskáren, potěšilo nás, že tady mají masivních papírových rolí na skladě dostatek.

Pavel Toman ve spolupráci s kapacitami v oboru vysvětluje vývoj a aktuální proměny kamionové dopravy, jež hraje v mezinárodním obchodu nezastupitelnou roli.

V rubrice Procesy můžete číst o tom, jak se v průběhu posledních náročných let mění potřeby zákazníků na paletovou přepravu a jak na ně reagují ve společnosti Geis CZ.

A prof. Václav Cempírek popisuje, jakou zásadní roli sehraje automatické digitální spřáhlo ve zvýraznění pozice železniční nákladní dopravy na evropském přepravním trhu. Provozní testy plně automatického spojení železničních vozidel skončí letos.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://logistika.ekonom.cz/c1-67053070-dodavatelske-retezce-ovlivnuje-po-covidu-8209-19-dalsi-rana